Spyke

Replies

nyheder

Comment on

Nye droner spottet ved militære områder i nat

Reply in thread

Vi kan vel ret beset ikke gøre noget. Vi afviklede vort luftforsvar for to årtier siden, og har nu kun nogle jagerfly til at forsvare os. Men de er for store og klumsede til at finde droner, og de kan ikke være i luften længe ad gangen. Det er virkelig bizart at vi så dette komme for næsten 4 år siden, og ingen har gjort noget i den tid. Andet end at bestille noget udstyr til levering en gang når alle de andre der bestilte før os har fået leveret deres udstyr.

nyheder

Comment on

Ukraine-kritisk milliardær og hans parti får flest stemmer ved tjekkisk valg

Det er et tegn på hvor stærk russernes propaganda-apparat er, og ikke så meget hvad der er i det tjekkiske folks bedste interesse.

Heldigvis lykkedes det ikke russerne at manipulere med valgresultatet i Moldova også, men bare det at russerne bagefter gik ud og brokkede sig over at valget i Moldova var uretfærdigt og et tegn på valgsnyd er et stærkt bevis på at russerne gjorde alt for at manipulere med valget. Det gør de så mange andre steder, og deres brok viser at de havde en stærk interesse i valgets udfald.

odense

Comment on

9. november kl. 16.00 - 17.00 på “Pladsen ved Føtex” ved Vestergade / Overgade

Reply in thread

Det er en lidt større debat vi bevæger os ind i her, som jeg ikke helt ved om jeg orker en søndag eftermiddag. Men Jeg vil prøve at gøre det kort:

Jeg tror ikke det er tilfældigt at det udelukkende er synagoger der har brug for døgnovervågning af soldater med maskingeværer i Danmark. Og jeg tror heller ikke det er tilfældigt at det kun er politikere på højrefløjen der har brug for PET beskyttelse. Nogle er mere voldsparate end andre, og det tror jeg vi bør lære af. Men begge grøfter er giftige for et vel-afbalanceret samfund som Danmark.

odense

Comment on

9. november kl. 16.00 - 17.00 på “Pladsen ved Føtex” ved Vestergade / Overgade

Reply in thread

Jeg har ikke en komplet liste, det ved du godt ingen af os har.

Men vi kan lege en leg. Jeg nævner dem jeg ved har det, eller har haft det, og du nævner dem du kender fra venstrefløjen som har eller har haft det.

Jeg starter:

Pia Kjærsgård

Inger Støjberg

Naser Khader (efter han udgav en islamkritisk bog)

Rasmus Paludan, en kendt islamkritiker

Rikke Hvilshøj (som var integrationsminister for Venstre og fik sit hjem, bil og carport antændt af en brandstifter)

Det var så lige dem jeg kunne komme på.

Dertil kommer selvfølgelig diverse islamkritikere som Kurt Westergaard og Sara Omar som ikke er politikere, og selvfølgelig også statsministeren og visse person omkring regeringen.

odense

Comment on

9. november kl. 16.00 - 17.00 på “Pladsen ved Føtex” ved Vestergade / Overgade

Reply in thread

Er det ikke lidt hybris at blive ved med at fortælle os selv at vi har magten til at stoppe krigeriske mennesker der trives med konflikter i at lave nye konflikter? Mellemøsten er en stor bombe, vi har forsøgt i århundreder at skabe mere fredelige forhold, men det ender altid på samme måde, de samme konflikter blusser op, eller der opstår nye.

Vi har ikke ansvaret for Mellemøsten, og vi bør heller ikke påtage os konsekvensen af den konfliktsøgende adfærd der præger mange mellemøstlige lande. Og vi skal slet ikke importere mennesker hertil fra de konfliktsøgende lande. Husk, det er i høj grad yngre mænd der kommer hertil, som ofte er mere konfliktsøgende end andre. Derfor ser vi nu konflikter her i Europa som hidtil hørte til i Mellemøsten. Det kan vi ikke være bekendt, overfor os selv og overfor vore børn og deres ret til at leve i et godt og trygt samfund.

Danmark er ikke for alle. Nogle skal være noget andet end danskere. Det må vi godt være ærlige omkring.

You reached the end