Spyke

Replies

nyheder

Comment on

I dag siger vi endeligt farvel til NemID

Jeg må ærlig talt indrømme jeg er lidt trist over det her. NemID pappet var med mig over alt, og jeg kunne logge ind når jeg ville. Jeg prøvede at have MitID kodeviseren (En ganske standard RSA nøglering) med mig, med et knust display og et besøg på dokk1 til følge. Jeg var også i Jyske Bank før NemID blev rullet ud og jeg var også rigtig glad for den løsning.

Det er sq trist at alting går hen og bliver mere og mere papirløst, når nu der er nogle løsninger hvor det bare er bedre.

RIP NemID Det er ikke sikkert du bliver savnet.

cpp

Comment on

Looking for C++ GUI library

What you are looking for must be Copperspice: https://www.copperspice.com/ It checks all your boxes, since it is a hard fork of Qt, but doesn't use the moc and only an open source licence. Since you haven't even tried to explain why you won't use Qt, it is a little difficult to help with an alternative.

That being said, it really sounds like what you are looking for is Qt 🤷

Comment on

Are there any IDEs or Extensions that emulate Visual Basic?

Reply in thread

You are missing the best one. If you want to make great GUIs there really is no substitute for Qt with Qt Creator. Nice GUI editor as you are used to in VS, C++ with the best documentation I've seen in anything open source. Qt was the GUI toolkit that got me hooked on C++ back in the day. (https://www.qt.io/download) Be aware there is a commercial and an open source version but you can relatively easily get the open source one from the online installer.

nyheder

Comment on

Bilisterne betaler gildet: Parkering er et guldæg for kommunerne

Jeg synes det mest interresante ved den her historie er at det bliver beskrevet som at det er konmunerne der trækker pengene hjem. I dækningen på DR smuttede det ud i en sidebemærkning at der er loft over hvor stort et beløb kommunerne kan få ud af det og at resten går til staten. Men hvis man ser på det på den måde kan det jo kun betyde at det er et bevidst valg man gør for at sænke biltætheden, og ikke at det er de slemme kommuner der er ude efter de stakkels billister.

Comment on

Fri snak fredag

Reply in thread

Fedt, jeg håber også snart at kunne få restaureret mine Bauer side-by-side. Havde egentlig tænkt det skulle være når den ældste ville have rulleskøjter, men det kunne være man bare skulle gøre det for sig selv.

You reached the end