Spyke

Replies

Comment on

Toekomst van feddit.nl

Ik ben het eens dat dit geen doen is zo. Ik weet niet waar de bottleneck precies zit, maar ik vermoed ook wel dat de lol er een beetje af is bij TedvdB. Als er behoefte is aan het opzetten van een breder beheerteam, donaties voor betere server hardware, of wellicht zelfs overdracht, dan is daar best over te praten denk ik. In een andere post zegt TedvdB dat de database nu zo'n 110 GB is. Dat is met enkele donaties per maand (Hetzner vraagt voor een server met 8 dedicated cores, 32GB geheugen en 240 GB opslag een kleine €60 per maand) makkelijk zelf te laten bedruipen door de community. Daarnaast is er ook het sterke vermoeden in diezelfde post dat de load vooral komt door bots die deze community scrapen op content, iets wat is tegen te gaan met bijvoorbeeld Anubis. Die laatste is zeker een easy fix, maar wordt om de een of andere reden niet gedaan.

Zorgelijk, maar ik wil graag wel meednken aan oplossingen.

Comment on

Waarom ik denk dat federeren met Threads geen goed idee is

Mijn gedachten over Threads is dat we het moeten gebruiken totdat we het niet meer kunnen. Natuurlijk, het is Meta, big evil corp, etc. Maar door de jaren heen hebben ze ook best wat blunders gemaakt. Nooit hadden gebruikers een optie om dan het schip te verlaten, tot nu. Nu is er de fediverse. Mijn idee is om juist zoveel mogelijk users met open armen te ontvangen in de fediverse. Tot het moment dat Meta ActivityPub niet meer ondersteunt, want dit gaan ze nooit voor eeuwig doen. We hebben dus een beperkte tijd, laten we daar wat moois van maken.

Comment on

Toekomst van feddit.nl

Reply in thread

Je aanbieding is aardig bedoelt, maar een NAS op een thuisnetwerk is niet helemaal wat nodig is voor een high traffic community. De performance is dan een beetje alsof je elke email gaat ophalen met de koets.

nuclear

Comment on

Japan start met lozen van radioactief koelwater van kerncentrale Fukushima | Radio 1 Vlaanderen

"Stel ze zouden dat water in één jaar lozen, wat ze niet doen, is de radioactiviteit die ze toevoegen ongeveer het 1/1000ste van de achtergrondstraling. Dat is objectief verwaarloosbaar. Nu is er ook zoiets als een perceptie die onder meer geopolitieke achtergronden heeft die een bepaalde incoherentie heeft aangezien bijvoorbeeld China veel meer loost als gevolg van haar normale functioneren van haar kerncentrales, iets wat wereldwijd overigens gebeurt en goed begrepen is".

Mooie uitleg 👍