Spyke

Posts

crypto·cryptocurrencybyDreizehn

Is there a "secure" way to earn some rewards with BTC?

Hi, currently I have some BTC stored in lendings programs at nexo and binance. Had some ETH there too, that I moved to Rocketpool recently.

I would like to move some or all of my BTC somewhere else, too. Is there anything "safe" around to make a buck or two with Bitcoin (lending, defi and so on)?

In the long term I plan on storing around 90% of my ETH and BTC on a hardware wallet and the rest in some sort of make-me-some-money-thing. Best case is an opensource decentraliced "safe-place". Yes, i know nothing is safe :)

Shitcoins will just live on exchanges in earn-programs, if some of them go bancrupt, it is just a very small amount that will be lost for me.

View original on feddit.de
finanzen·FinanzenbyDreizehn

Lendin/Staking von Kryptowährungen bei der Steuer angeben obwohl unter Freigrenze?

Hallo Fediverse, gerade mache ich meine Steuererklärung für 2021. Als fauler Sack nutze ich da gerne Taxfix, wo leider noch keine Kryptowährungen unterstützt werden. Dank Cointracking weiß ich auch, dass ich unter der Freigrenze liege mit 186,91€ Einnahmen aus Lending/Staking etc. Jetzt ist die Frage ob ich mit smartsteuer auseinandersetzen soll und die Einnahmen angeben, oder einfach Taxfix nehme und sie weglasse. Bin ich verpflichtet das anzugeben oder reicht es, wenn ich mir den Beleg abhefte falls mal Nachfragen kommen? Und ja, man könnte es mit Wiso oder Elster machen, ich bin aber faul und bei der Höhe der Rückerstattungen fallen die 30€ Gebühr nicht ins Gewicht. Da spare ich mir lieber die Zeit und mache was anderes :)

View original on feddit.de

You reached the end