Spyke

Replies

nyheder

Comment on

Minister holder fast trods Microsoft-garantier: Virksomheder skal have en vej ud

Jeg har simpelthen aldrig forstået (jo det har jeg, det er kapitalismen i en nøddeskal, med uvidende politikere), hvorfor man ikke vælger at bruge LibreOffice, og så støtte deres udvikling med nogle millioner af året, så den pakke bliver endnu bedre til danske behov. Den kan allerede stort set alt hvad MSO kan, og så skal der bare føres lidt infrastruktur til. Samtidigt kunne man bruge OpenStreetMap, og så smider nogle millioner efter at kort og matrikelstyrelsen udvikler på den. Gratis alternativer, tilgængelig for alle, hvor data kommer alle i landet til gode.

Bedst af alt, så kommer man ud af hænderne på grådige amerikanske selskaber.

Comment on

Thunderbird email client makes connections to sites that have nothing to do with sending and receiving email, for "telemetry" and other questionable reasons

Someone is busy trying to make people uneasy about Mozilla Thunderbird and Firefox.

This smells like a smear campaign, and sadly enough, the feddiverse is buying into it - big time!

I don't mind giving Mozilla some telemetry, because I actually have no reason to believe, that they are not anonymizing it, and that they use it to do anything else than make their product better for us. Can anyone show anything else? No, they can't...

This is probably paid propaganda, from someone who wants you to leave Mozilla - the prime organisation that fights for internet users rights and privacy.

Well, Mozilla makes contact to pages because it checks for your calendar, your mail, updates to your addons, updates to the browser/mail client, sends anonymous telemetry, that helps them make the software better, and doesn't compromise you in any way. If you have addons installed, they might contact different sites to update blocking lists, change settings to bypass some youtube setting and so forth.

Get informed, and not by haters here, don't panic!

nyheder

Comment on

Stigning i økonomisk råderum får store bededag til at spøge igen: ’Det har jo vist sig, at der er masser af penge i statskassen’

Alle vidste at det var en af måderne hvorpå Social Demokratiet kunne vise blå blok, at de nu også var blå. Beløbet der kunne spares var så lille, i forhold til vores økonomi, at det mere var symbolpolitik - altså ud over et direkte angreb på arbejderklassen og fagforeningerne og kirken.

Mange jeg kender, tager fri på dagen, og flere virksomheder jeg kender til, har nu beholdt Store Bededag som værende hellig/fridag.

Comment on

»Absurd«: Forskere angriber udregning om ‘danskere i mindretal i 2096’

Godt at nogle forskere blander sig, og sætter DD, DF, LA osv. på plads. Man burde virkeligt ikke behøve forskere, for at gennemskue flere fejl og mangler i den påstand/beregning, der blev lavet. Fx sidder DF og råber op på FB om at man skal have alle ikke-etniske danskere, ud af landet. Ironisk nok er det noget bl.a. "Messerschmidt" siger, som tydeligvis ikke er etnisk dansk...

Men tak fordi du delte denne, så er der også en kilde, når man tilbageviser racister der sidder og råber denne tåbelige påstand højt.

nyheder

Comment on

Manosfæren fortæller din søn, at hans kæbelinje er forkert. Har du talt med dit barn om mewing i dag?

Hold da op hvor er der meget dumt på nettet. Jeg tjekkede lige et par sider der talte om mewing, og på alle siderne viser de billeder af unge mænd, der ikke engang er helt voksne, og så viser de billeder, hvor er ældre. Gæt hvad, deres kæber har forandret sig. 😮 ik?

Det er så dumt. Nå ja, en anden ting de gør, er at tage forskellige billeder, hvor man posere forskelligt, hvor man har fået skæg eller trimmet det osv. Tænk, det gør noget ved hvordan man ser ud. Og vi ved jo alle, at kvinder stormer hen til en, falder ind til ens bryst og siger: "Jeg måtte bare røre din kæbelinje, for den tiltrækker mig helt vildt!". 😅

Jeg er, helt seriøst, virkeligt ked af at der er så mange, som har så lavt selvværd, at de køber ind i disse myter, der intet hold har i virkeligheden. Det eneste det krævede for at de kunne se at det ikke passede var, at de gik ud i livet og oplevede det, frem for at opleve det gennem skærmen.

nyheder

Comment on

Den store befolkningsforandring: I 2096 kan flertallet i Danmark være indvandrere eller efterkommere [pga. forsat arbejdskraftsindvandring]

Hvis og hvis og hvis... Og snakker du med forskere på området, så siger de, at tallene er misvisende, og antager en masse ting. Nu viser tallene også, at indvandre der er vant til at få flere børn, gør det fordi de har boet et sted, hvor man forventede at en del børn døde. Det samme gjorde vi her i landet, for nogle få generationer siden (bare min fars generation, var det almindeligt at man var 7 søskende i en familie). Forskning viser også, at når levestandarden stiger, og børnedødeligheden falder, så falder antallet af børn også.

Og så er det pointen som flere er inde på - hvor mange generationer skal folk være danskere, før vi holder op med at kalde dem efterkommere? Altså man kan spore min slægt tilbage til 1400-tallet, så jeg er nok ret dansk. Men helt ærligt, før det, så er mine forfædre nok også kommet hertil. Forskning viser også, at de fleste danskere byttede land med de fleste svenskere på et tidspunkt i historien. Er der mon nogen etniske danskere overhovedet?

Hvis man ikke er racist, og ser på tingene som DF (hvad de så end laver i et opslag man skal tage seriøst), så kunne man også sige, at man vist nok er ret dansk efter to generationer i landet. Og så ser overskriften meget anderledes ud. Den eneste grund til at de fastholder "efterkommere", er for at holde fast i deres racistisk narrativ, og fordi de egentligt er bange for andre kulturer. Det er kulturen de bange for, ikke er dansk nok...

Jeg kan så sige, at jeg har været på datingmarkedet, og jeg har fx datet en muslimsk, somalisk kvinde - som kom her til landet, fordi hun fik lov til det, for ellers var hun død. Dvs. første generation i landet, og ikke engang født her. Hun var allerede åben overfor at forandre den kultur hun kom fra. Vi var bl.a. i en domkirke og se på udsmykning osv. og derinde lavede vi også nogle ting som mange kristne ville blive overrasket over (og den ene turist der spottede os, kiggede også en ekstra gang) 😂

Min pointe - det er kun snæversynede mennesker, der har travlt med at dømme alle ens.

Overskriften kunne lige så godt have været - om 70 år, er der flere danskere i danmark...

Comment on

Fungerede ikke: [Klarna] dropper AI som erstatning for kundeservice-medarbejdere - har nu brug for nye folk

Jeg har aldrig mødt en, såkaldt, AI-chatbot, der fungerede. Jo jo, du kan spørge den om hvornår der er åbent, det kan de generelt svare på, men når jeg starter en chat, så er det fordi jeg mangler en information der ikke er let tilgængelig. Jeg oplever at disse chat-bots tror jeg er en dum kunde der ikke kan finde ud af at slå adresse eller åbningstid op. Jeg ender altid med at tale med en rigtig medarbejder, efter at have spildt tiden... Så godt at de nu går over til rigtige mennesker.

Comment on

Vi holder fast boycutt

Har ikke spist McD i over 12 år. Drikker ikke Coca Cola eller Pepsi, og leger både med Linux og FOSS. Betaler ikke til nogen af de store virksomheder fra US. MS, Apple, Google, FB, Amazon eller andre - dvs. der er stadig lige en serie der skal ses færdig på en streamingstjeneste, men ellers er det tilbage til det gode gamle pirateri...

nyheder

Comment on

Et spørgsmål trænger sig på. Er der gået sport i at hade influencere?

Om der er gået sport i det? Nej, for det meste sport i dag, er styret af penge.

Kritikken af influencere er ikke styret af penge. Den er styret af, at influencers rask væk udtrykker holdninger, uden at tage hensyn til hvem de rammer, og selvfølgelig åbner det døren for at de får igen af præcist samme hensynsløshed. Tilmed så ved folk godt, at influencers er til salg. De lyver gerne, for at få nogle penge. Selv dem der har etik, falder i den fælde.

Skal jeg være ærlig, så er der få mennesker jeg har mindre respekt for, end dem der kan købes til at lyve. Når folk ikke har respekt for en, så kommer det også til udtryk i måden der kommunikeres på.

nyheder

Comment on

I dag afholdes den første spejderdag: ’Der er mere brug for spejdere end nogensinde før’

Reply in thread

Du kan jo altid vælge DDS eller De Gule Spejdere. Det er ikke alle spejdere der er tilknyttet en religion. Selv var jeg KFUM, altså grøn spejder. Vi var i kirken og holde fanen et par gange, og så sang vi spejdersangen hvor man sang "for gud, for konge og fædreland..." men altså, det var så religiøse vi var... Vi spejdere tog det ikke engang som religiøsitet, men blot som en del af "medlemskabet".

nyheder

Comment on

Ny linje fra EU: Skal beskytte børn mod skadeligt indhold online

Så i stedet for at angribe dem der levere det ulovlige, så lægger man en ekstra byrde på potentielle ofre, og lader samfundet betale. Jeg er ret træt af at man hele tiden prøver på at bilde folk ind, at private firmaers app, sikre ens privatliv. Man bruger lige en vag sætning som: "guldstandard for alderssikring online", uden at fortælle mere. Når man samler folks kort og beviser i én app, så har man også skabt et meget sårbart mål for folk med skadelige intentioner, som selvfølgelig bliver angrebet, og som kommer til at lække folks oplysninger. Tilmed risikere folk med en mobil (stort set alle), at bliver overfaldet på gaden, og tvunget til at give adgang til den app... for gevinsten er pludselig blevet ret høj...