Nu ska gamla nattågen mellan Stockholm och Narvik bytas ut
Nattåg ser jag som framtiden för resande inom en viss räckvidd från Sverige. Att kunna lägga sig och sova på kvällen i Stockholm för att sedan vakna upp utvilad nere på kontinenten är ett mål vi verkligen borde sträva efter.
Eller som här, uppe i norr bland vår spektakulära natur.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/nu-ska-gamla-nattagen-mellan-stockholm-och-narvik-bytas-utOpen linkView original on lemmy.ml
Hoppas det blir liknande ÖBBs nya nattåg med uppdelade enkelsängar!
Brukar ofta ta nattågen mellan Kiruna och Stockholm. Väldigt mysig tur som tar ganska lång tid. Största problemen med det är.