Aktivist slipper böter – Tingsrätten: Agerade i klimatnödläge
Oerhört stort om det här bildar prejudikat - ett rättsligt erkännande om allvaret i klimatkatastrofen, och mer eller mindre carte blanche att fortsätta aktivismen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/aktivist-slipper-boter-tingsratten-agerade-i-klimatnodlage--0904daOpen linkView original on lemmy.ml
Fullständigt orimligt och kommer förstås inte att hålla i högre instans.
Rimligt eller orimligt går att diskutera, men jag tror du har rätt i att det kommer att falla i högre instans. Chansen att det får stå är mer eller mindre noll.