Spyke
feddit.nl

Heb het hele verhaal meegekregen als Apollo gebruiker. Ik vind het heftig hoe Reddit gereageerd heeft, zeer respectloos. Het geeft opnieuw aan hoe veel macht grote bedrijven hebben op het internet. Gezien alles heb ik besloten Reddit vaarwel te zeggen en Lemmy uit te proberen. In het begin was het onwennig en de iOS app (Mlem) was op zijn zachts gezegd best slecht. Nu, enkele weken verder, is de app stukken beter en heb ik genoeg content om doorheen te scrollen tijdens het bezoek aan de 'kleine ruimte'. Ik heb het gevoel dat Lemmy zomaar uit kan groeien tot iets groots, misschien wel het nieuwe Reddit.

20
lemmy.world

Ik wordt ook best blij van wefwef (alleen niet van de naam...), je kan em android gewoon als normale app gebruiken.

6
feddit.nl

Nice, ziet er goed uit. Ik vind het bijzonder hoeveel mogelijkheden er al zijn om door Lemmy to browsen.

5

Wauw, dat gaat hard! Memmy gebruik ik op het moment. Ik zal eens Wefwef bekijken.

Er zijn ook Mlem (lijkt meer op Apollo dan Memmy qua ontwerp, maar is beperkter dan Memmy) en Thunder, maar Thunder heb ik nog niet gebruikt.

1

Wooow WefWef is echt heel mooi! Heb gewoon de PWA geïnstalleerd op Android en het werkt al als een trein. Ik dacht eerst ik sla deze over want native apps zijn toch beter maar ik moet m'n woorden opeten denk ik.

1
feddit.nl

Mooi om te zien dat Nederlandse media het drama op Reddit ook rapporteert. Ik betwijfel dat dit Huffman erg veel zal uitmaken, maar ik denk wel dat mits er genoeg negatieve pers is over Reddit en/of zijn leiderschap bij Reddit, dat hij vanzelf wel begint te zien dat de API-veranderingen echt problematisch gaan worden.

13
Shelenareply
feddit.nl

Ik vraag me af of het niet ook bots zijn die dat soort meningen posten. Misschien een beetje een paranoïde gedachten, maar technisch gezien moet dat makkelijk kunnen lijkt me.

8
madjoreply
geddit.social

Je ziet het ook veel terug in de commentaren op tweakers.net

Opvallend veel mensen daar die het gedrag van spez goed proberen te praten.

7

Mogelijk omdat het voor die mensen een 'ver van hun bed show' is. Als je de officiële app gebruikt gaat dit allemaal langs je heen. Als Apollo gebruiker kreeg ik alles mee, ik was ook bereid om te betalen mocht het zo ver komen. Helaas kregen de developers van de 3th party apps geen kans en konden ze niet anders dan de handdoek in de ring gooien.

10
lemmy.world

Hoe langer dit gedoe aanhoudt, hoe minder vertrouwen ik heb dat het Reddit leiderschap van mening gaat veranderen. Erg jammer.

3

Ik ben er ondertussen redelijk zeker van dat ze hun keuzen niet meer gaan terugdraaien. Al zouden ze dat wel doen denk ik niet dat apps zoals Apollo nog terug zullen komen.

Ik heb zelf sinds 1 juli niet meer op reddit ingelogd, maar heb mezelf nog niet zo ver kunnen krijgen mijn account van 8 jaar te verwijderen.

1

You reached the end

Christian Selig, de appgoeroe die onbedoeld het boegbeeld werd van een internetoorlog | Spyke