Styrande regionpartierna i Stockholm vill utreda kollektivtrafik i egen regi
En lösning som kanske borde setts över för länge sedan - upphandlingar går väldigt ofta väldigt fel. Att odla expertisen själv tror jag helt klart kan vara rätt väg att gå här.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/v-vill-slopa-mtr-och-se-pendeltagstrafik-i-egen-regi--fyvjc9Open linkView original on lemmy.ml
Det gemensamma bör ägas och skötas av det gemensamma! Det är så man skapar långsiktig stabilitet och kvalitet, framför snabba vinster till ett fåtal.
Jag tror det kan stämma också, helt klart.
Men, men... marknaden... Problem... Löser. Alla?