Spyke
lemmy.world

Kul! Jag har min operation inbokad om ungefär en månad. Ser fram mot operationen, mindre mot pungvärken :)

5

Äh, pungvärken kan jag hantera men själva ingreppet var inte jättekul.

Grattis förresten!

5
lemmy.world

Coolt. Har funderat på det också. Har två barn och är nöjd så, det blir inga fler.

Frågor: Är det reversibelt? Kommer det sagg? Eller är orgasmer torra? Risk för biverkningar? Testikelcancer? Vad är din mentala status just nu, känns det skönt att ha gjort? Nervös, ånger? Eller mer "äntligen!"?

Anyway, vet inte vad man säger. Grattis? Stort att ha gått igenom det!

4
undefreply
lemmy.world
  • Det kan vara reversibelt men finns inga garantier för det. Utgå från att det inte är det.

  • Det kommer fortfarande komma klet. Spermierna utgör en väldigt liten del av det hela. Jag har själv inte provkört mitt eget maskineri än.

  • 1/30 eller något verkar kunna uppleva långvarig smärta. Annars liten risk för infektion i och med att det trots allt är ett kirurgiskt ingrepp.

  • Enbart lättad över att det är gjort. Ingen som helst ånger än utom bara lättnad.

3
lemmy.world

Det gjorde min granne också. Ett år senare var hans fru med barn igen.

Innan du tänker "haha hon var otrogen" så handlade det om att hans sterilisering misslyckats och att man råkat klippa av något ligament eller nåt istället för själva sädesledaren. Oops. Han steriliserade sig igen och sa då "jaha, är det så här det känns egentligen?". Han hade ont i en dag eller två, men första gången hade han ont i typ en vecka eller mer.

1
undefreply
lemmy.world

Låter osannolikt eftersom att man får lämna spermieprov för att bekräfta steriliteten.

5

Intressant... Fick väl inte hela storyn berättad för mig antar jag, men han fick göra om operationen iaf.

3
undefreply
lemmy.world

Kul med uppföljning!

Jag är helt återställd. Hade lite värk några dagar och lite svullnad och milt obehag en vecka men nu känns allt som vanligt. Det enda som skvallrar om ingreppet är något enstaka stygn som sitter kvar fortfarande, annars är allt som vanligt.

Helt klart värt det!

2

You reached the end

Igår steriliserade jag mig, idag har jag ont i pungen. Ville bara dela med mig. | Spyke