Spyke

Det överraskar mig att företagen faktiskt väljer att bojkotta Marabou. Det är väl inte direkt vanligt i Sverige? Undrar om någon av de stora kedjorna tänker följa efter.

6
0485reply
lemmy.world

Det som är intressant är att det bara är företag med internationella kunder som bojkottar. Jag tror inte ett hederligt svenskt bolag kommer sluta sälja Marabou dock.

4
0485reply
lemmy.world

Framför allt tror jag inte de svenska bolagen har koll på att Marabous moderbolag har anknytning till saker som folk generellt vill bojkotta.

4
lemmy.world

Det får ju ärligt sägas att det är svårt att hålla ordning på företagsstrukturerna också. Få företag äger egentligen väldigt många av de andra.

5

You reached the end

SJ slutar sälja Marabou och O'boy | Spyke