Spyke
turkey·Turkey 🇹🇷bytest

Devlet Reddit'tekileri fişliyor, haberiniz olsun. | Reddit gives user IPs to Turkish government.

Vlandiya modları bu ve bunla alakalı açılan bir gönderiyi sildi. Gönderiye son anda denk geldim.
1

2

3

4

5

6

7

Konuyla alakalı başka bir kullanıcı tarafından açılan bu gönderi de silindi (downvote ben atmadım).
8

Urayami adlı kişiyi bir kenara bırakırsak elimizde, eğlence kaynağı milleti devlete fişletmek olan, bir şahıs var. Sayesinde hükümetin Reddit Türkiye'nin iplerini elinde aldığını görmüş olduk. Umarım kendisine de aynı reçete uygulanır.

Reddit'i gündem takibi dışında kullanmayın, yorum yapmayın. Bu tarz şahıslar, bugün sizi nefret söylemleri yüzünden şikayet ederken yarın muhalif olduğunuz için edecek. Bu konuyu yabancı topluluklarda duyurmamız lazım.

Tehlikenin farkında mısınız?

View original on lemmy.world

Merhabalar, LinuxTurkey ve AndroidTurkiye topluluklarının moderatörüyüm. Lemmy üzerinde dost topluluklar olmalıyız.

Gelecekte olacakların farkındayız ve bu yüzden düzenli olarak üyelerimizi merkeziyetsiz platformlara yönlendirmeye çalışıyoruz. Bu platformda mümkün olduğunca yerel topluluklar olarak birbirimize yakın durmalıyız.

Sadece içeriği modere etmiyorum, aynı zamanda Reddit, Lemmy ve Matrix için moderasyon/anonimleştirme/analiz araçlarını da geliştiriyorum/yayınlıyorum. Reddit tarafında subredditlerimizin tamamının verilerini offline hale getirdik, olası tüm senaryolara karşı da hazırlıklıyız.

Kasım ayına kadar Lemmy ile ilgili hatırlatmalara devam edeceğiz. Ayrıca şu an 4 aydır sabit duran gönderi de yerinde kalmaya devam edecek.

Yasaların platformlar açısından uygulama tarihi yaklaştıkça geçişlerin hızlanacağını umuyorum, ancak çoğu kullanıcı son güne kadar platformda kalmayı tercih edecek gibi duruyor.

Endişeleri olanlar için bir alternatif sunduk ama geçişler olur mu, olmaz mı onu zaman gösterecek.

5
lemmy.zip

Ben zaten bazı sublarda aynı Ekşi sözlükte olduğu gibi türeyen ılımlı dinci trolleri görmeye başladığımdan beri "tamam buraya da geldiler, çerçöp propagandayla doldururlar artık." demiştim.

Ama sublar var, hepsine karışamazlar, subdan banlatırız, gerekirse subı gizliye alır modlar falan demeyin. Ben en son gördüğümde hala güzel güzel propagandalarını yapıyordu o hesaplar aynı sublarda. Diyelim ki mod banladı en sonunda dayanamayıp. Eminim ki subı kapattırana/modu redditten banlatana kadar aynı ekran görüntülerindeki şahıs gibi organize olup reddit adminlerine şikayet ederler sürekli. Yeni hesap açacak olmalarını saymıyorum bile. Reddit zaten uzun süre önce bitmişti benim için, bunlar da Türk sublarının tabutuna son çiviyi çakmış gibi görünüyor.

Bu arada burayı da aynı bu görüntülerdeki şahıs gibi işsizce bütün instance'ları takip edip liste yapıp CİMER'e şikayet edebilirler. Her instance farklı insanlar tarafından hostlandığı ve başka instanceları da engelleyebildiği için hepsini tek tek erişime engelleyebilirler. Günün sonunda bu hükümet bir yeri engellemiyorsa bilin ki onların istediklerini zaten yapıyordur.

6
testreply
lemmy.world

Engelin şu anlık ciddi bir problem olduğunu düşünmüyorum. Çünkü genel olarak Lemmy kitlesi vpn kullanmasını ve bundan öte vpn kullanmamaya üşenmemesi gerektiğini biliyor (-dur diye ümit ediyorum). En büyük etkisi, Lemmy Türkiye'nin keşfedilmesini zorlaştırması olacaktır. Engellenmeden önce güzel bir kullanıcı akışı olursa da durdurmaları zor olur.

Asıl problem topluluğa trollerin karışması olur. Bu tipleri ifşalayıp yaptıklarına pişman etmek gerekiyor. Aslında aktrolleri avlamak için aklıma güzel bir düzenek geliyor ama biraz illegal, biraz da suistimale açık bir sistem olduğu için şu anlık bir harekete girişmeyeceğim.

Sürekli sosyal medya değiştiriyoruz. Ekşi Sözlük öldü, Reddit yatalak bir durumda. Lemmy'nin de zarar görmesine izin vermemeliyiz. Bu düzen böyle mi devam edecek?

4

Engelin şu anlık ciddi bir problem olduğunu düşünmüyorum. Çünkü genel olarak Lemmy kitlesi vpn kullanmasını ve bundan öte vpn kullanmamaya üşenmemesi gerektiğini biliyor (-dur diye ümit ediyorum)

İyi de engeller bununla da sınırla kalmayacak ki. Her gün muhatap olduğumuz toplumun %99'u bu engelleri aşamayıp hükûmetin propagandasıyla daha da radikalleşecek ve hayatı bize büsbütün dar edecekler. VPN kullanımı oldukça kısa vadeli bir çözüm. En kısa sürede istibdat ve sansürden kurtulmak gerek.

1
lemmy.dbzer0.com

"tamam buraya da geldiler, çerçöp propagandayla doldururlar artık." demiştim.

zaten reddit benim için de iyice ölmüştü, fakat uygulamaya türkçe dil desteği geldikten sonra aşırı belirgin bir kalite düşüşü gördüm. gördüğüm 5 postun 2'si siyasi/dini/vs. propagandası olabiliyordu, o noktadan sonra girmeyi bıraktım zaten.

Günün sonunda bu hükümet bir yeri engellemiyorsa bilin ki onların istediklerini zaten yapıyordur.

Şahsen lemmy'den haberdar olduklarını zannetmiyorum, yada en azından düşük bir kitlesi ve çok fazla sunucusu olduğu için uğraşmak istemiyor olabilirler

3
NTeslareply
lemmy.zip

Bence de Lemmy'den şu anda haberdar değiller. Ancak bu da yine kendi trollerinden birinin burayı keşfedip, tüm instance'ların listesini alıp gerekli mercilere iletmesine engel değil. Şimdilik burası güvende denebilir ama Lemmy, Piefed ya da başka bir federe sosyal medya ağı popülerleşirse ve Türk gençleri de kullanmaya başlarsa muhtemelen erişim engeli gelir. (Neden erişim engeli diyorum, çünkü instance hostlayan kişi Türk vatandaşı değilse yapabilecekleri tek şey o olur, kimse Türkiye'ye IP vermekle uğraşmaz, zaten buranın felsefesine de aykırı.)

4

Bluesky'a yaptırdıklarını tahminimce lemmy.world'e de yaptırırlar iş o raddeye gelirse. Diğer sunuculara karışacaklarını ya da uğraşmak isteyeceklerini çok sanmıyorum. Zaten herkes kendi sunucusunu kurup federasyona katılabilir. En azından o bakımdan rahat sayılırız. Bence asıl sorun ilk başlarda kimlerin üye olduğu. Troller zaten yeteri kadar popüler olan her yere eninde sonunda bulaşıyor.

1

Maalesef kitlesi olmasa da hükümetin kendisi ActivityPub'tan haberdar ve kendi instancelerini dahi barındırıp bir yansı olarak kullanıyorlar. Reddit'ten lemmy'e doğru bir akış olursa kitlesininde gelmekten çekinmeyeceğini düşünüyorum.

Instance'ın IP adresini devletle paylaşması gibi bir durum olursa kullanıcılarının büyük kısmını kaybeder. Lemmyciler işini biliyor.

Türk gençleri de kullanmaya başlarsa muhtemelen erişim engeli gelir.

Bunu da proxy kullanmayı alışkanlık haline getirip rahatlıkla çözebiliriz. Hatta kullanmaya da gerek yok. Zaten tarayıcıdan kullanılan phtn.app gibi ön yüzler bunla uğraştırmadan bir proxy görevi görüyor.

2

You reached the end