[2026-06-04] Madtorsdag
Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.
Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det
Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.
Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] .
God lille-fredag og bon appétit!
Lavede ratatouille den anden dag, det kan anbefales!
Mit "luksusgilde" i studietiden var ratatouille, kartoffelgratin, grillkylling og en champignonsauce. Dit billede bringer minder frem
Jeg skal til et kage-sammenskudsgilde i Geneve på lørdag. Har tænkt en del over hvad jeg skulle medbringe, og er endt på klassikeren drømmekage. Laver en tester i morgen for at sikre mig at den bliver svampet og ikke tør, og så den store omgang lørdag morgen så den kan være helt frisk.
Bliver interessant at se hvad folk tager med, det er en kulturelt ret blandet flok har jeg indtryk af (24 medbringer kage, kender kun arrangøren)
Drømmekage er godt nok også en god klassiker
Ja, det var min foretrukne standardkage som barn og ung. Har måske spist lidt for mange af dem fra den lokale Føtexbager i gymnasietiden..
Lyder sgu lækkert, sådan en kagebuffet! Ved ikke om mit kaloriebudget ville kunne holde til det 😂
Det ødelægger budgettet for hele ugen, hvis ikke måneden 😂
Kan anbefale at starte med et lag topping inden du lægger sandkage. Der skal selvfølgelig topping oven på sandkagen også. Altså drømmekage med bunding og topping.
Ah, interessant! Det havde jeg slet ikke overvejet, jeg laver en tester med det, tak for tippet!