Riksdagen sa ja: Polisen får använda ansiktsigenkänning – i realtid - FrihetsNytt
cross-posted from: https://feddit.nu/post/20284904
Vad fan är det för jävla värld vi lever i..... Om mer övervåning och hårdare straff hade funkat så hade väll vi redan sett det vi det här laget.....
https://frihetsnytt.se/riksdagen-sa-ja-polisen-faar-anvanda-ansiktsigenkanning-i-realtid/Open linkView original on feddit.nu
Det är ju för fan deprimerande att leva i Sverige nuförtiden. Kan inte ens bara skylla på Tidö den här gången när alla utom Centern röstade för för helvete.
Rösta höger = mer av sånt här. Rösta vänster = mer av sånt här.
Hade det varit 50/50 i omröstningen hade Centern vikt sig som Federley i omröstningen av FRA.
Vi hade önskat att vi hade kunnat rösta emot detta! Då vi är starkt emot massövervakning! 🏴☠️🇸🇪
Katastrof
Men halva priset busskort! Ja fram till efter valet i alla fall!
Vi från Piratpartiet är förskräkta av detta och skulle vilja ändra på detta, men för det behöver vi hjälp! För bara tillsammans så kan vi ändra vårt land och världen! Om du känner dig kallad att hjälpa oss göra något åt saken så finns vi här! Piratpartiet.se 🏴☠️💜🇸🇪
Om du vill prata med oss så har vi digitala piratfikan varje torsdag från 18:00 - 22:00. Alla är välkomna! 💜🏴☠️💜Här är länken till fikat jitsi.piratpartiet.se/piratfika
Suck…