[2026-05-28] Madtorsdag
Dette er tråden, hvor man kan snakke løst og fast om alt der har med mad at gøre.
Hvad har du lavet i ugens løb, og hvad står menuen på i weekenden? Uanset om menuen er pasta med ketchup eller créme brûlée, er man velkommen til at dele det
Denne tråd oprettes automatisk af botten hver torsdag kl 6.
Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] .
God lille-fredag og bon appétit!
Har lidt forskelligt jeg gerne vil dele.
Lynstegt blæksprutte. Vi køber dem hele og renser selv blæk osv ud. God underholdning med ungerne.
Stegepanden skal være super varm. Hvis man tilbereder for langsomt bliver de seje og der kommer ingen stegeskorpe.
En lækker og billig ret af grødris. Kan ikke huske hvad den hedder.
Æg fra moskusænder. Blommerne er meget store og mere kremede end fra hønseæg.
Blæksprutte er konge! Ser dælme godt ud det der
Og noget vi har en del af i de danske farvande. Det er noget med at de primært er bifangst. Det er faktisk synd vi ikke har tradition for at spise dem.
Jep.
Jeg tænker det kan være fordi de kan lugte lidt specielt.
Eller hvert fald en del af det
Okay hvor får man sådan nogle moskusænderæg henne? Det ser jo ordentligt lækkert ud
Vi har selv ænderne :)
Ah, okay, hvor får man så sådan en and fra? :)
Vent...
Congee?
Min kone siger du har ret :)
Her til aften blev pizza på grill mødommen taget, overall var det en succes selvom der var lidt for mange våde ting på. Men man skal jo starte et sted 😊
Derudover er køkkenhaven ved at blive oversvømmet af rocula da jeg igen i år har sået alt for meget, så fruen og jeg lever nærmest af det, men det er vidst lidt af et luksusproblem 😅
Man kan vel ikke klage over at have for meget rucola!
Nej den eneste anke vi har er at vi ikke kan nå at spise det da det kun er godt i et par uger 😅 fik bredsået en række på ti meter i stedet for at dele såningen op i to forskudt over en måned.
Så håber jeg da at jeres naboer også er glade for rucola 😂
Naboen til den ene side henter dagligt og familien har fået strenge ordre om at tage imod alt det vi kommer med 😂
Marineret skinkesteg.
Vi er begyndt at købe ugepakker fra slagteren. Jeg ville nok ellers ikke have købt steg til en hverdag, og heller ikke skinke for den sags skyld, men når nu den er købt og betalt, så skal den selvfølgelig laves.