MHP içinde karışıklık derinleşiyor: 2 günde 6 il örgütü birden feshedildi
10 yılı aşkın süredir parti tabanına sırt çevirdiği için oy kaybeden ve parti içi mekanizmaları işlemez hâle getirdikten sonra sadece 2 hafta içinde, toplamda Türkiye nüfusunun %22'sine karşılık gelen 7 ilde birden örgütünü kapatarak tabanının iradesini pervasızca bastırma raddesine gelen MHP yönetimi, bu ülkede açılması gereken yegâne kurultay davasının asıl muhatabı olduğunu göstermiştir.
MHP'ye zamanında oy veren asıl ülkücü kitle şu an Anahtar, Zafer ve İyi Parti'ye bölünmüş durumda, topladığında yine %15-%18 arası oy alıyo bu partiler anketlerde topladığında. Şimdiki MHP mafya partisinden ibaret.
2019 yerel seçimlerindeki kısmi zaferden sonra parçalanan muhalif cephede, CHP'deki yönetim değişiminden sonra İnce'nin baba ocağına dönüşüyle başlayan birleşmelerin devamını yönetimi değişen İyi Parti'de de görecek miyiz acaba? Ben Anahtar Parti'nin katılacağından şüpheliyim. Ağıralioğlu zaten teröristbaşının tahliyesinin önündeki engelleri kaldırma talimatı verdiğini görmekte olduğumuz Cumhurbaşkanı'na oy vermişti. Aralarında yakınlaşma olan diğer partilerin baraj altında kalmayacaklarını garantilemek adına en azından Meclis seçimlerine ortak listeden girmeleri gerektiği kanısındayım.
Cumhurbaşkanlığı seçimi de muhtemelen yine 2 adaylı bir seçim olmayıp 2. tura uzayacak. HDP şu noktada ne İmamoğlu'na ne de AKP'nin henüz belirlenmemiş adayına destek verir, belki kendisi aday çıkarır bence. Keza diğer Milli Görüş partileri (YRP, Saadet, Gelecek, DEVA) de öyle. Belki İyi ve Zafer de kendi ortak adaylarını çıkarır ama temennim İmamoğlu'nu desteklemelerinden yana.