hnyheter·Nyheter - Sverigebyhanke [Sveriges Radio] Nätläkare får bonus för att vara snabba och kan träffa 100 patienter på en daghttps://www.sverigesradio.se/artikel/online-doctors-on-pay-bonuses-can-see-100-patients-a-dayOpen linkView original on feddit.nu14Comments4
DDefectus lemmy.world1Hide 1 replyHur får det lov att fortsätta? Lite trött på att girigburkar hela tiden ska suga ut pengar av staten3
00x0f piefed.socialDet känns konstigt att man 2026 fortfarande måste förklara hur ett vinstdrivande företag fungerar.2
Kapten feddit.nuJag använde Kry en gång innan jag var så insatt i det, Doktorn kikade på det lite stressat och skrev ut ett recept. Det hjälpte inte och jag fick gå till en vårdcentral senare ändå och få hjälp och rätt recept, undra vad staten fick punga ut för detta. Känns ju kasst att detta är satt i system.2
Hur får det lov att fortsätta? Lite trött på att girigburkar hela tiden ska suga ut pengar av staten
Folket får vad de röstar för antar jag
Det känns konstigt att man 2026 fortfarande måste förklara hur ett vinstdrivande företag fungerar.
Jag använde Kry en gång innan jag var så insatt i det, Doktorn kikade på det lite stressat och skrev ut ett recept.
Det hjälpte inte och jag fick gå till en vårdcentral senare ändå och få hjälp och rätt recept, undra vad staten fick punga ut för detta.
Känns ju kasst att detta är satt i system.