Spyke
det_mentale_barometer·Det Mentale BarometerbyAutoMod

[2026-04-12] Hvordan går det og hvordan har din uge været?

Endnu en uge er gået og søndag er derfor en god dag hvor man kan reflektere over sit mentale helbred og dele sine tanker og på den måde afrunde den forgangne uge.

Hvordan har du haft det? Er der noget, der har fyldt meget, gjort dig glad, eller måske været udfordrende?

Del så meget eller så lidt, som du har lyst til.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver søndag kl 06.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @[email protected] .

View original on feddit.dk
feddit.dk

Jeg slettede min google konto i den jer uge! Efter en lang periode med migrering til proton og andre services, har jeg endelig taget mod til mig og slettet min 20 år gamle google konto. Det føles så godt.

12
Trallereply
feddit.dk

Fedt! Jeg er på vej. Egenligt kun Maps jeg har været for doven til at stoppe med

6
Klorofylreply
feddit.dk

Det er også svært, nok umuligt, at finde et ligeværdigt alternativ til.

6
feddit.dk

Synes CoMaps (OpenStreetMap) er et glimrende alternativ 95% af tiden. Prøv det 😊

8

Nice. Har hentet den. Er allerede fan af at den har et lag med vandrestier. Der plejer jeg at skifte mellem Google Maps og osmand. Osmand har ikke en intuitiv GUI.

6
lemmy.world

Startede et nyt arbejde for en måneds tid siden og har været plaget af stressudløste forkølelsessår siden. Jeg har snakket med kollegerne og de siger at det er sådan tingene foregår i firmaet. Overvejer stærkt at sige op for jeg har aldrig oplevet at have så meget stress i forbindelse med et nyt job

9
Klorofylreply
feddit.dk

Lyder voldsomt.

Hvad er det der foregår på jobbet der er så voldsomt ?

6
"Laser"reply
lemmy.world

Det er ikke styr på noget, alt sejler. Bliver tildelt opgaver uden at de nødvendige redskaber til at løse dem (får alligevel at vide at det er min skyld for at opgave ikke bliver løst), overarbejde uden at jeg bliver spurgt

6
Klorofylreply
feddit.dk

Er der udsigter til at det bliver bedre, eller er det noget du kan ændre på? Hvis ikke, ville jeg nok søge videre asap med mindre der er et eller andet ved jobbet der gør det helt fantastisk. Lyder rædsomt.

5
"Laser"reply
lemmy.world

Der er ingenting jeg kan ændre på og der er ingen udsigt til det bliver bedre. Jeg har kvalme hver morgen når jeg er til arbejde, så jeg synes på ingen måde at der er noget der er fantastisk ved jobbet

5

Så er det bare at komme væk med det samme! Man må godt have mere lyst til at sove, end at stå op og tage på arbejde om morgenen

Men hvis man har kvalme eller tuder hver gang man er på vej til arbejde, så er det virkelig ikke det værd!

5

Hvorfor er du der overhoved endnu? Lyder super forfærdeligt.

4
feddit.dk

Efter "the handmaids tale" kan jeg slet ikke overskue at starte en ny bog, det føles så underligt. Det er vildt længe siden at jeg har haft det sådan.

Og det eneste jeg har lyst til er at brodere, men min arm siger nej.

Og så var jeg nærmest angst for at gå ud til min cykel i går da jeg skulle hjem fra arbejde, og frygtede at der stod nogen og ventede på mig, da jeg skulle åbne i dag, efter at jeg havde en sygt ubehagelig oplevelse med en kunde I går. Vedkommende forsøgte at tage billeder af mig og true mig med at ringe til politiet fordi de utilfreds med min kundeservice (meget ironisk når det var dem der havde gang i noget ulovligt). Jeg har dog snakket med min chef om episoden og han har 100 % min ryg hvis det skulle ske noget, for han ville have gjort nøjagtigt det samme som mig.

Men hey! Ved I at den RIGTIGE bølle-bob film fra 1998 er på filmstriben! Nøj det reddede humøret i går aftes! Det er bare den bedste film fra min barndom.

7
feddit.dk

Handmaids Tale er en vidunderlig bog, dejlig uafklaret slutning også. De første par sæsoner af serien passer meget godt til bogen, derefter går der hat og briller i det.

Ked af at høre at du havde en ubehagelig situation på arbejde, håber alt er tilbage til normalen snart.

4

Jeg tænker også at se serien, men jeg vil gerne læse "the testaments" først, men jeg kan bare ikke få startet.

Man bliver ret hårdfør når man arbejder i detail, for man får godt nok meget lort i hovedet. Men det var bare SÅ grænseoverskridende at en fremmed som tydeligvis vil have en eller anden form for hævn, forsøger at tage billeder af en. Især med den teknologi som findes i dag. Men jeg håber på at være helt ovre det om en uges tid, så fremt der ikke sker noget i løbet af ugen.

3

Hjalp med til at plante en hulens masse buske og andre planter i weekenden, og fik sat robotklipperen på græs. Så føles det efterhånden som forår. Nu venter endnu en uge med arbejde, urghhhh.

6

Landevejscyklen har stået lidt for stille det sidste års tid, så nu er det tid til at jeg får brugt den lidt mere. Det blev til en kort tur på 9 kilometer, for jeg er ikke i god form for tiden. Jeg vil nu også hellere sørge for at starte med nogle korte ture, så jeg bevarer lysten til at komme ud!

6

You reached the end

[2026-04-12] Hvordan går det og hvordan har din uge været? | Spyke