Mette Frederiksen med markant forslag: Børneforældre skal have ret til deltid – med lønkompensation
Flere kommer nok til, at læse/se S sidste store udspil i valgkampen idag til middag. Tænkte hvis i vil høre/læse det før udspillet kommer.
Virkelig interresant udspil.
https://www.zetland.dk/historie/scjIbc2H-miOVx28x-8f00dOpen linkView original on feddit.dk
Man burde hold valg hvert år, tænk hvor meget politik der ville blive gennemført.
Jeg tror faktisk godt det næste folketingsvalg kunne være tættere end man skulle tro. Det virker som om enhver regering vil sidde på en kant og måske være nem at vælte. Så det næste folketingsvalg er måske ikke 4 år væk.
Uh du ligger op til et godt væddemål 😅
Jeg tror ikke selv på det, men jeg har hørt spekulationer om, om vi bliver nødt til at komme til valg igen indenfor et par måneder - fordi politikerne simpelthen ikke vil kunne danne en regering. Det er ikke noget vi har set herhjemme, men som jo regelmæssigt er sket i andre europæiske lande.
Tja... den tror jeg nok heller ikke selv på. Slet ikke når vi har haft en regering hen over midten de sidste 4 år. Jeg tænker at man hellere vil danne en noget mærkelig midterregering end man ikke vil lave nogen regering overhoved.
Det er den her slags forslag der måske vil have en effekt på fødselsraten. Dejligt at høre det fra S, selvom det er valgflæsk. Så har ikke de store forhåbninger om at det skulle blive virkelighed.
Selvom konceptet er interessant, så må jeg erkende at den slags åbenlys valgflæsk i højere grad bare fodrer min politikerlede.
Enig i det kunne have en effekt og i enig i at det er valgflæsk. Damn det klinger hult, når det kun var sidste valgkamp vi skulle stå ved samlebåndet efter kl 16, fordi russerne ikke går tidligt hjem. Og ditto med store Bededag: hvor er det uskønt at ingen vil indrømme det var deres ide.
Ja Mette har været statsminister i rigtig mange år... hvor var det her forslag for 7 eller 5 år siden? Hvorfor skal det komme 3 dage før valget? Det er useriøst. Også selvom forslaget måske faktisk er en god ide.
Og mon ikke det blir en af dem de sender ud, og griber igen om X år, når valget i 202X står for døren ...