Spyke
piefed.social

Assuming this is what it appears to be, the people setting off these fireworks are nothing but selfish, disturbing whole neighborhoods and towns for their own personal enjoyment. Veterans, children, people who need to sleep, wild and domesticated animals, aren't very into it either. I don't have much sympathy for those who FAFO with these

Edit: apparently there was more going on here with police being targeted vs just insane fireworks

18
feddit.nl

Ik kan hier alleen maar om huilen.

Maar verder vooral niet verbieden en daarmee de "traditie" proberen te laten verdwijnen hoor, want "het is toch niet te handhaven", en "dan moet je roken ook verbieden", en "de lokale ondernemer heeft net vorig jaar een nieuwe bunker laten bouwen en kon dit echt niet zien aankomen", en de rest van de bekende drogredenen.

13
zoutreply
fedia.io

Amsterdam was het dit jaar ook al verboden, toch is de Vondelkerk afgebrand. Ik vind verbieden hier weer de typische oplossing die tegenwoordig altijd wordt gekozen, of het nu om vuurwerk of fatbikes gaat; er is nu ook al wetgeving om de raddraaiers aan te pakken, maar dan moet je wel gaan handhaven. En laten we nu net de laatste decennia flink hebben bezuinigd op politie. Aangezien we ook al niemand hebben voor grenscontroles, betekent een vuurwerkverbod op dit moment alleen maar dat er vuurwerk van een categorie wordt afgestoken wat hier al jaren is verboden. En wat ook nog eens wordt opgeslagen in willekeurige garageboxen in plaats van in bunkers.

4

Tja, ik hoop dat het in ieder geval zal helpen dat de politie gewoon op iedere knal kan afgaan en ingrijpen.

3
lemmy.world

Vondelkerk being burned down by fireworks is such a shame but this kind of puts things in perspective

10

Uit angst voor zulke types durf ik in de aanloop naar oud en nieuw amper buiten te komen. Ik hoor de vuurwerkbommen hier (Rotterdam) dagelijks. Gelukkig is het weer voorbij - hopelijk is dit vanaf volgend jaar sowieso geschiedenis, of in elk geval minder erg.

8

You reached the end

A nice and peaceful new years in the Netherlands 😊 | Spyke