Spyke
feddit.dk

Lyder enormt ubehageligt... Jeg har det lidt på samme måde med navne. Jeg genkender personen og ved hvem der er, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad personen hedder. Det er enormt pinligt nogle gange når jeg f.eks. ikke ved hvem Anders fra Afdelingen er når jeg så finder ud af at jeg allerede har arbejdet sammen med personen 3-4 gange denne uge. Du kan vitterlig fortælle mig dit navn 10 gange om dagen og jeg kan simpelthen ikke huske det. Dog efter en måneds tid så sidder det efterhånden fast, men det kræver en del aktiv energi for mig at skulle huske navne.

5

Jeg ved ikke om dette kunne være noget der kunne hjælpe dig, men jeg har god erfaring med at huske folks navne lidt bedre hvis jeg ser dem skrevet ned først. Måske er du også sådan en, der husker bedre hvis noget er visuelt? Du husker jo folks ansigter og ved hvem de er, men deres navne er ofte sådan noget du nok mest hører og ikke ser?

Det er i hvert fald en stor hjælp for mig at få koblet et visuelt navn på en jeg kender så jeg kan koble de to.

Alle de kollegaer jeg har, hvis navne jeg kan huske er dem, som jeg har set nedfældet på mails eller på sociale medier da jeg stadig var på dem. De kollegaer jeg ikke har set navnene på, kan jeg ikke huske uanset hvor meget jeg prøver. Nogle af dem har jeg kendt i næsten 7 år og jeg ved stadig ikke hvad de hedder fordi jeg aldrig har set deres navne skrevet ned.

5

Jeg kender en jeg har mistænkt for at være ansigtsblind. Jeg har altid syntes vedkommende var lidt arrogant. Det må jeg nok hellere revidere, for det lyder ærlig talt ikke særlig rart.

2

You reached the end