Spyke
feddit.nu

Man kan tycka vad man vill om Flashback och dess användare, men om domen håller sig (oklart om åklagarsidan har överklagat ännu?) så får det ändå anses vara en vinst för yttrandefrihet.

Lite roande att åklagaren föreslog att Flashback borde ha använt AI osv för att granska inlägg, faktumet av en fällande dom hade nog snarare blivit att alla tjänster hade behövt granska inlägg innan de syns offentligt. Vilket för oss hade inneburit att vi inte bara hade behövt granska alla inlägg som postas lokalt på vår instans, utan alla inlägg från alla instanser vi är sammankopplade med ( https://feddit.nu/instances ).

5

Ja, absolut. Dessutom tycke rjag flashback är trevligare än X. Folk uttrycker sig bätre och är mindre aggressiva.

1

You reached the end

Flashbacks ägare friad - Svenssons Nyheter | Spyke