[Viikon paras uutinen] Yhdeksänvuotiaan ”erityisen hyvä keppi” katosi: 2,5-vuotias löytäjä sai runsaan löytöpalkkion
Löytyneet|Äidin mukaan keppi on kulkenut lapsen mukana jo vuodesta 2018 ja toiminut leikeissä muun muassa kitarana ja kävelykeppinä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011491586.htmlOpen linkView original on lemmy.world
Arvokasta ei pelkästään kaupoista löydy.
Tässä seuraavalle seitsemälle vuodelle! 🍬🍫🎂🍦🍩🍭
edit: apua Uussuomalaiselle! seuraaville seitsemille vuosille vai seuraavalle seitsemälle vuodelle?
Yksiköllä mennään tässä, jos normatiivisia ollaan. Mutta suomella saa ja kannattaa myös leikitellä!
👍
En nyt ole akateemista kielenhuoltoa hetkeen harrastanut, mutta omaan korvaan myös "seuraaville seitsemälle vuodelle" kuulostaisi ihan oikealta.
OK, kiitos.
Suomen kielen harvinainen monikon käyttö, tai milloin monikkoa ja milloin partitiivia, on minulle edelleen hankalaa.
Ainoastaan "seuraavalle seitsemille vuosille" olisi selvästi kieliopillisesti väärin
Kiitos! Viimeiseen tähtäsin.
Ei pidä aliarvioida hyvän kepin tärkeyttä.
Helposti ainakin koko kvartaalin paras uutinen 😸