Spyke
lemmy.dbzer0.com

konklusionen er, at mere end en femtedel af befolkningen mener, at sex mellem personer af samme køn er moralsk uacceptabelt

Hey, så er der alligevel omkring 80% af befolkningen som ikke mener det er moralsk uacceptabelt...det er da alligevel altid noget 🤷‍♂️

8
SorteKaninreply
feddit.dk

20% er nu stadigvæk ret mange - for mange - i den sammenhæng. Ikke at det skal være 0% før det er godt, men jeg tror der er plads til forbedring.

4
ExcessShivreply
lemmy.dbzer0.com

At 80% af befolkningen ikke er direkte imod syntes jeg stadig er væsentligt og positivt. Men ja der er absolut stadig plads til forbedring!

5

Som jeg kan læse i faktaboksen i artiklen, så er tallet højere blandt ældre mænd, i provinsen, hos religiøse mindretal, og folk med korte uddannelser.

Jeg er ikke sociolog, demograf, eller forsker, men jeg er en halvgammel mand. I min kapacitet som halvgammel mand er jeg ret overbevist om, at de ældre mænd der synes det er moralsk uacceptabelt, er ældre mænd der aldrig har haft en person i deres omgangskreds, der er/var ude som homoseksuel. Dengang de var unge, der var homoseksualitet noget man skulle være flov over, og skjule. Ikke bare det faktum at man var det, men også skjule det i ens opførsel.

Jeg kunne godt tænke mig at læse studiet for at se, om de har nogen kvalitative interviews med ældre mænd, der synes det er moralsk uacceptabelt.

7

You reached the end

'Årets laks' går til fire forskere, der har kortlagt, at vi er mere homofobiske, end vi tror | Spyke