Vibeke Manniche skal besøge Robert F. Kennedy, Jr., siger hun i video
https://nyheder.tv2.dk/live/kort-nyt/vibeke-manniche-skal-besoege-robert-f-kennedy-jr-siger-hun-i-video?entry=7d75c397-6129-45c2-b148-547feb77021aOpen linkView original on feddit.dk
Det første der er lidt uldent er, at hun siger hun er blevet inviteret af RFK Jr, men samtidig er gået igang med at samle penge ind til at dække udgifterne ved rejsen. Normalt bliver sådan noget betalt, hvis man bliver inviteret på sådan et besøg.
Jeg debatterede lidt med mig selv om den skulle i nyheder eller konspirationsteorier, og det blev det sidste, da den eneste kilde er Manniche selv på en Facebookvideo.
Til de af jer der måtte være så heldige ikke at kende til Vibeke Manniche, så er her et hurtigt overblik:
Det er på den baggrund at jeg lagde den i konspirationsteorier.
Jeg ville ikke blive så overrasket igen, om det er sandt, at RFK Jr har kontaktet hende. Omstændighederne omkring kontakten er lidt ulden, og utraditionel, men det er RFK Jr jo også.
Vi får se. Det ville være fint om nogle journalister ville forsøge at verificere hendes udsagn.
Egentlig trættende at medierne giver taletid til den slags svindlere.
Hun har endnu ikke fået taletid, men er nævnt i en notits. En notits der vel at mærke anfører, at hun er taget i at bedrage folk for nyligt. Det er en vigtig kontekst.
Hvis det er sandt, at RFK Jr. har kontaktet hende, så er det bestemt en nyhed der er værd at tale om. At tie det ihjel er ikke en løsning tror jeg, og jeg vil hellere at rigtige medier tager dette emne op, i stedet for at det er fringe-publikationer der lovpriser dem begge. De skal kritiseres, granskes, og redegøre for deres handlinger. Det vil sikkert ikke overbevise dem der allerede er lårdybt i deres løgne, men det kan gøre at andre der er på vippen tøver et øjeblik længere, og får muligheden for at vælge ikke at tro på dem.