Spyke
aggregatet.org

Bara admins som kan skapa gemenskaper. Det är inte särskilt mycket aktivitet här, så då kändes det mer motiverat att dra ner på gemenskaperna än skapa nya. Men det är såklart öppet för diskussion. Någon specifik du tycker saknas?

2
omigibsonreply
aggregatet.org

Aha då förstår jag! Jag har skapat en gemenskap tidigare så jag kände mig så dum som inte fattade hur jag skulle göra nu. Men då har den möjligheten alltså stängts.

Jag hade en idé om att skapa en gemenskap för Stockholms län med lokala/regionala nyheter, evenemangstips m.m från länets 26 kommuner. Jag vet att Aggregatet är väldigt litet i dagsläget, men just lokalt och regionalt innehåll är något som jag saknar. Det är en sån grej som gör att folk hänger kvar på Facebook, ingen vill missa snacket i grannskapsgrupperna.

2
omigibsonreply
aggregatet.org

Jag postade en länk men insåg sen att du kanske syftade på ett inlägg med en beskrivande text om gemenskapen… fast det kanske gör sig bättre i sidolisten tänker jag?

1

Nu är du inbjuden som mod. Sidolisten funkar, att posta ett inlägg är bara för att kunna lägga till som mod i en specifik community. Lite underligt sätt som Lemmy hanterar det i gränssnittet.

1

You reached the end

Skapa ny gemenskap | Spyke