Spyke
sweden·SwedenbyNaevermix

500 dagars strejk mot Tesla: Vi orkar hur länge som helst - P4 Göteborg

Publicerat tisdag 11 mars kl 11.55

Teslastrejken har nu pågått i 500 dagar – nästan ett och ett halvt år – utanför svenska serviceställen.

"Vi kan väl stå här i princip hur länge som helst”, säger Karl-Henrik Rosberg, ombudsman på IF Metall.

Han har teorier om vad som krävs för att få till förhandling om kollektivavtal med bilföretaget.

500 dagars strejk mot Tesla: Vi orkar hur länge som helst - P4 Göteborghttps://www.sverigesradio.se/artikel/500-dagars-strejk-mot-tesla-vi-orkar-hur-lange-som-helstOpen linkView original on lemmy.world
lemmy.world

Kan vi inte bara kasta ut Tesla vid det här laget? Nu när gemene man vet om att det är ett fascistföretag som ägs av en nynazist, ska vi verkligen låta sådant ha en röst i vår arbetsmarknad?

14
Naevermixreply
lemmy.world

Fortsätter det såhär kommer Tesla få lov att lägga ner sin verksamhet i Sverige.

8
NightShotreply
lemmy.world

Samtidigt med blocketpriserna sjunker verkar ju många nynazister gotta sig i att få en hakkorsbil billigt....

1

Kan bli den dyraste affären i deras liv. Teslor brinner tydligen rätt bra.

4

You reached the end

500 dagars strejk mot Tesla: Vi orkar hur länge som helst - P4 Göteborg | Spyke