Kela muutti pois toimitiloista Vantaan Tikkurilassa ja jätti jälkeensä asiakkaiden henkilötietoja sisältäviä asiakirjoja
Kelan arvion mukaan noin 180 asiakkaan asiakirjat jäivät rakennukseen, johon on sen jälkeen murtauduttu, ja jossa on käyty myös kiinteistön omistajan luvalla.
https://yle.fi/a/74-20043525Open linkView original on sopuli.xyz
Eli nyt jotkut Kela Gold asiakkaat voivat vaatia muutamaa kymmentä tuhatta euroa rahaa, jos niiden tiedot on todistetusti vuotaneet vääriin käsiin?
Ei kyllä Suomessa kymppitonneja tuollaisesta anneta. Vastaamon tapauksessa korvauksia määrättiin 90,15€ per uhri ja silloin tiedot selkeästi menivät rikollisiin käsiin.
Tiedän tapauksia, joissa on korvattu useampia tonneja. Tosin ne on tapauksia joissa uhrina on ollut yksi henkilö.
Saattaisin ottaa tollasen ~satasen korvauksen vittuiluna, jos omalle kohdalle sattuisi, että jotain arkaluontoista pääsisi valumaan vääriin käsiin.