Spyke
memes·Memesbysamuel

Tänkte starta memekonto på mastodon. Tips?

Jag tänkte att det vore najs att sno memes (och göra egna) från massa olika ställen och posta på mastodon-konto.

Skulle vara vänstermeme-konto då.

Vilka befintliga meme-konton kan man sno ifrån? Dels på mastodon men även på typ facebook, bluesky, whatever som man kan scrapea från relativt lätt

View original on aggregatet.org
aggregatet.org

Mycket viktigt att det finns alt text på bilderna. Det tar emot att retoota saker utan det.

5

Jepp, håller med. Och det är också strategiskt. Det är många som inte boostar utan alt text så om man vill få spridning så får man lägga till

2
samuelreply
aggregatet.org

Hehe! Kul!

Har du några bra memeskonton eller hashtaggar som du följer?

1

You reached the end

Tänkte starta memekonto på mastodon. Tips? | Spyke