Spyke
reddthat.com

Imponerende. Men samtidig har jeg svært ved at se, hvordan det er rentabelt, medmindre de kan vækste på antal indbyggere/arbejdspladser.

5
JohnOliverreply
feddit.dk

Kan man på den anden side ikke sige at det ikke behøver at være en god forretning, eller en forretning overhoved? Altså at det er en service der ikke behøver at være rentabel? Lidt ligesom sygehusvæsenet eller skole systemet?

14
JohnOliverreply
feddit.dk

Nu er jeg ikke en haj inden for budgetter eller økonomi, men jeg førlte at DR havde formuleret den sætning lidt sensationelt, så jeg gravede en lille smule ind i det, da de skriver at der "blandt andet" bliver taget fra kommunens opsparing. Det gir sig selv at man så kan lave det regnestykke som du har lavet, hvis man ikke kigger nærmere på tallene. Jeg ved ikke om jeg læser et rigtigt, men her regner de med en stigning i indtægterne frem til 2027 blandt andet, ved en stigning af tilskud og udligning

4
StreetKidreply
reddthat.com

På side 40 i det du linker til, står der at likviditet falder fra 527 millioner kr til 280 millioner kroner. Så underskud på 247 millioner kr over 4 år.

1
JohnOliverreply
feddit.dk

Det svarer faktisk ret nøjagtigt til det overskud der har været, sammelagt i 23 og 24. (Ifølge side19)

I øvrigt er et fald i likviditet ikke et underskud

Som sagt kender jeg hverken til kommune økonomi, budgetter eller Fredericia.. men tænker trods alt at folk der arbejder med det, har bare lidt mere styr på det end at overse at det de laver, ikke kan lade sig gøre

5

Jeg bruger helt sikkert ikke de korrekte begreber 😀

Og selvfølgelig kan det lade sig gøre, man kan jo bare læse budgettet.

Men når man budgetter med et underskud på 300 millioner over 4 år, så bliver en kasse beholdning på 527 millioner hurtigt brugt. Men hvor stor en udgift gratis busser er, har jeg ingen anelse om.

2

Færre udgifter til opgradering og vedligeholdelse af vejnettet? Øget omsætning i bymidten da flere unge og voksne uden bil nemmere kan komme rundt?

11

You reached the end