Spyke

Ja hoor! Ik ben erg hoopvol voor wat Lemmy kan worden, ik hoop dat het groot genoeg kan worden voor meer niche communities. Beheer je deze instance in je eentje of zie ik dat verkeerd? Ik hoop in ieder geval dat het lekker kan groeien!

5
Ruudreply
lemmy.world

Beheer nu nog zelf. Heb al 1 moderator van de mastodon server bereid gevonden te helpen (US timezone).Zoek nu gegadigden om mee te helpen met beheer, liefst in combinatie met de andere servers die ik draai. Ga binnenkort ff babbelen met @[email protected] want we hebben dezelfde ideeën.

4

Ja joh waarom niet ✋

Ik ga er een beetje van uit dat de komende dagen er meer mensen op dit soort platformen gaan komen vanwege het Reddit debacle.

4
lemmy.world

Hopelijk kunnen we binnen de Lemmy fediverse ergens weer een community krijgen zoals /r/thenetherlands op Reddit. Dat gaat oprecht een van de meest gemiste subreddits zijn nu Reddit z'n eigen graf graaft. Overigens valt het me op dat deze community momenteel alleen Nederlandstalig is. Het is nu nog klein, maar mocht het verder groeien dan is het misschien wel een idee om ook Engelstalige posts & comments expliciet toe te staan. Het kan best handig zijn voor internationale studenten etc om vragen te stellen en gesprekken te joinen

4

Ah ja, op die manier kunnen de 2 communities natuurlijk een andere functie hebben

2

En ook nog een thenetherlands@feddit, wat is het verschil tussen de twee?

1

/r/thenetherlands was (is) wel héél strikt gemodereerd. Soms was dat juist goed, maar het was ook wel verstikkend vond ik.

2
lemmy.world

Ik ben zeker bereid te kletsen. Heb wel een beetje het gevoel dat Lemmy voornamelijk door mensen in de IT gebruikt wordt -- of klopt daar niks van? Zelf studeer ik namelijk informatica, dus in mijn geval klopt het lol

Het blijft natuurlijk FOSS en je ziet vaak dat mensen in de IT dat meer boeit. Maar hopelijk word ik positief verast. Wie weet groeit het snel nu Reddit een graf aan het graven is voor zichzelf.

4
Ruudreply
lemmy.world

Ik heb ook informatica gestudeerd (UvA) maar dat heb ik maar 1 jaar volgehouden. Vaak zijn IT-ers wel de waaghalzen die de stap durven nemen, de rest volgt later..

5
Roderikreply
lemmy.world

Hahaha jaman, wij zijn de early-adopters (zeg ik terwijl ik pas net ben gejoind). Maar ja, wie weet schrijven wij geschiedenis!

Al blijft het bij een kleine community, dan is het nog steeds gezellig natuurlijk.

3

Nooit gedacht dat ik op mijn 50e nog eens een "early-adopter" zou zijn. Ik vind mezelf nu echt heel cool !

2

Ik heb hetzelfde idee. Ik denk wel dat Lemmy erg groot kan worden zodra het duidelijker is hoe instances werken en het nog iets soepeler wordt om door alle communities te zoeken.

4
Ruudreply
lemmy.world

Nou ja nog niet zo heel veel kennelijk :-)

1
JavaTeareply
lemmy.world

Komt nog wel denk ik... Reddit is erg goed bezig om zichzelf om zeep te helpen.

1
dox
lemmy.world

Hi Ruud! Ik wil jou en ulu_mulu bedanken voor het maken van de Lemmy starting guide! Hiermee begint het concept van een gedecentraliseerd sociaal netwerk steeds meer duidelijk te worden. Super handig!

1
sopuli.xyz

Lemmy.world en Mastodon.world worden in Nederland gehost, toch? Ik heb destijds een account aangemaakt op Sopuli omdat ik graag in de EU zit (i.v.m. de privacywetgeving enzo). Maar Sopuli is nog weleens down, dus ik wil een backupaccount maken op een andere EU-server.

Wat dat betreft, weten jullie of er een makkelijke manier is om je subscriptions tussen twee accounts gelijk te trekken, of moet je dat handmatig doen?

1
Ruudreply
lemmy.world

Niet in Nederland gehost. Wel vanuit Nederland beheerd.

Volgens mij is het overzetten van subscriptions voorlopig nog handmatig.

3
lemmy.world

Geinig om te lezen, een door Nederlanders gehoste server. Had ik eigenlijk niet achter een .world verwacht. Zelf ook maar eens een keertje wat prutten met de software, eens zien of ik lokaal ook wat kan opzetten.

2

Niet in Nederland gehost. Wel vanuit Nederland beheerd.

An, ik neem aan dat dat qua wetgeving niet uitmaakt.

Volgens mij is het overzetten van subscriptions voorlopig nog handmatig.

Dank! Dan ga ik lekker klikken :P

En dank je voor het draaiende houden van deze servers! Het is fijn om zoveel goede opties te hebben.

1

Tsja gewoon kijken of het bevalt inderdaad. Kost niks. :-)

2

You reached the end

Kletsen, iemand? | Spyke