Spyke
suomi·Suomiby836one

Mahdollista vain Suomessa: turistin kadonnut lompakko matkasi mereltä kahdeksan kuriirin kautta omistajalleen eikä senttiäkään viety [Yle ja Business Finland mainostavat suomalaisuutta]

Edit: Huomasivat tyhmyyden ja nappasivat tuon "vain Suomi" homman pois

Tässä tilanteessahan kukaan ei sieltä oikein sitä rahaa olisi voinut varastaa, koska kuriirien identiteetithän on ihan tiedossa...

Hyvä juttu, että sai lompakkonsa takaisin, mutta en ihan saa kiinni, mikä tässä on mahdotonta muille maille... Japanissahan voit esim. varata istumapaikkasi pelkästään jättämällä tupakkapaketin yksinään pöydälle.

Ihan varmasti kaikista maista löytyy samanlaisia tarinoita

Mahdollista vain Suomessa: turistin kadonnut lompakko matkasi mereltä kahdeksan kuriirin kautta omistajalleen eikä senttiäkään viety [Yle ja Business Finland mainostavat suomalaisuutta]https://yle.fi/a/74-20040702Open linkView original on sopuli.xyz
sopuli.xyz

Joo, samaa olin heittämässä Japanista. Kivaahan se on silti positiivisia uutisia lukea, vaikka harvassa olisikin.

9
Gekkonenreply
sopuli.xyz

Kuulin joskus tarinan, että joku Yakuzan tyyppi oli tuonut turistille aiemmin kadonneen matkalaukun hotellihuoneseen ja kovasti toivotteli sen jälkeen hyviä lomanjatkoja.

7

Tää kuulostaa joltain Yakuza-pelien sivutehtävältä misä Kiryu löytää hukatun matkalaukun ja rupee värkkäämään tietään omistajan tykö...

6

Kaveri hukkas kerran lompakkonsa tyyliin ravintolassa mutta sai sen sieltä löytötavaroista vielä takas. Alkuperäinen löytäjä oli ottanut itselleen kohtuullisen vitosen löytöpalkkion :D

2

You reached the end

Mahdollista vain Suomessa: turistin kadonnut lompakko matkasi mereltä kahdeksan kuriirin kautta omistajalleen eikä senttiäkään viety [Yle ja Business Finland mainostavat suomalaisuutta] | Spyke