Beoogd minister Klever (PVV) noemt omvolking 'feitelijke omschrijving demografische ontwikkeling'
Emotioneel en geïrriteerd
D66-Kamerlid Jan Paternotte zei plaatsvervangende schaamte te voelen door de opmerkingen van Klever. Op de vraag of zij het zag als een complottheorie van de nazi's of een feitelijke omschrijving, reageerde Klever emotioneel. Zij wees op de onderduikers die haar familie had opgenomen tijdens de Tweede Wereldoorlog en zei dat haar vader door SS'ers was neergeschoten.
Prinsenvlag
Dezelfde Klever werd ook bevraagd over het dragen van de omstreden oranje-wit-blauwe prinsenvlag op haar kleding. De prinsenvlag is onder meer omstreden vanwege gebruik ervan door de NSB.
Volgens Klever heeft die vlag een 'speciale betekenis' door haar familiegeschiedenis. Haar familie kwam in de Tachtigjarige Oorlog 'vanuit Duitsland met Willem van Oranje mee om Nederland te helpen bevrijden van de Spaanse bezetting'.
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5456710/beoogd-minister-klever-pvv-noemt-omvolking-feitelijke-omschrijving?redirect=rtlnieuwsOpen linkView original on feddit.nl
De PVV is de laatste tijd alleen maar gestegen in de peilingen. Waar gaan we naar toe met z'n allen? Steekt een enorm deel van Nederland nou echt hun kop zó diep in het zand?
Ik begrijp die afgekeurde goal van gister beter dan de Nederlandse voorliefde voor de pvv van tegenwoordig.
Klopt. PVV zat al eens, met aardig wat kamer zetels, in een gedoog constructie kabinet (2010 - 2012) maar daarna heeft Rutte steeds een cordon sanitaire opgeworpen, totdat de VVD vorig jaar met hun nieuwe leider de deur naar Wilders PVV eerst op een kier (gedogen) en daarna wagenwijd open heeft gezet.
De angst en haat tegen asielzoekers heeft aan belangrijkheid bij veel mensen gewonnen. En wat betreft klimaat en natuur krijgt het eigen ik en korte termijn denken grote voorrang. Wat dat betreft vind ik het wel kop in het zand steken. En die vreemdelingen angst is in meerdere landen zo. Vandaag een stuk in de papieren NRC over Frankrijk waar radicaal rechts op lokaal niveau populair is, zelfs in Bretagne. Dat belooft nog wat met de komende verkiezingen waarbij Macron weliswaar president mag blijven tot 2027 maar waar Le Pen winst kan halen en een nieuwe regering zou kunnen vormen.
Dan is het feitelijk haar een nazi te noemen 🤷
Dit is helaas een direct effect van je partij vullen met "voorlezers". Ze zijn makkelijk aan te sturen om in de kamer te doen en zeggen wat Geert wilt, maar dat maakt ze niet ineens goede mensen die zich respectabel gedragen.
Een gebrek aan intellect en toegang tot Twitter lijkt overigens op meer plekken een slechte combinatie.
Het lijkt wel een soap. Nu is er weer een kandidaat minister Beljaarts betrokken bij faillissement. Hoe vergaat deze regering het in Juli ?
PVV'ers zijn nazi's. Ik zal het blijven zeggen.
Trap niet in de val van technisch correcte uitspraken van een fascist. De echte bedoeling is duidelijk. NSB vlag, ON notitieblok en nationaal socialistisch taalgebruik. Als het waggelt als een eend en kwaakt als een eend …
Edit: De PVV is niet gewoon een normale politieke partij. Dat we nu met z’n allen net doen alsof dat wel het geval is, gaat mijn pet te boven. Het is treurig om te moeten concluderen dat de lessen van de vorige eeuw niet voldoende zijn geweest om herhaling te voorkomen. Niet gezegd dat er nu al sprake is van herhaling, maar de huidige situatie maakt ruimschoots duidelijk dat we als het erop aankomt er weer net zo hard met open ogen in tuinen.
Dan zouden ze het dusdanig moeten verkloten dat een groot genoeg deel van degenen die op hen stemt de oogkleppen wordt afgenomen. Ik vrees juist erger, dat bij nieuwe verkiezingen de PVV nog groter wordt. Dat is de reden dat de VVD en NSC zo ver gegaan zijn om dit kabinet te vormen; ze wisten dat ze bij nieuwe verkiezingen aan het kortste eind zouden trekken. Tenminste, ik hoop dat dat de voornaamste reden is dat ze zo ver zijn gegaan.
Je slaat de spijker op de kop. Neo-fascisme en democratie gaan niet samen. Het is tenenkrommend om te zien hoe allerlei politici zich in bochten wringen om te doen of het allemaal normaal is, en dat in naam van de democratie de traditionele dingen gewoon door moeten gaan ondanks Neo-fascisten in het centrum van de macht (Denk aan mogelijke protesten tegen PVV-er Bosma bij de afgelopen 4 Mei herdenking die bij voorbaat al in de kiem werden gesmoord door de politieke gevestigde orde). Hitler probeerde het eerst via de politiek voordat 40-45 begon.
Een kennis van me had het onlangs over dat na de bevrijding Prins Bernard door de geallieerden als een soort held werd mee gereden. Daar kun je gemengde gevoelens over hebben. https://www.gerardaalders.nl/monarchie/de-tranen-van-margarita/
https://youtube.com/watch?v=H_89srRD8KY
Wat ik er van las is dat Klever in een TV uitzending Filip de Winter had uitgenodigd over een boek van hem. Ik kan me voorstellen dat Klever zelf het woord omvolking niet in de mond heeft genomen, maar dat had Faber (PVV) in 2020 wel gedaan, en Mark Rutte begon toen over de woord associate richting Nazi ideologie.
Met je eens dat de verkeerde persoon hier is gevraagd.
Citaat uit NRC van vandaag over Bosma :
De omvolking vragen zijn echter terecht aan Faber gevraagd. Hier valt na te lezen wat Faber te zeggen had over omvolking in 2020 :
Even wat stukjes Faber :