Spyke
vanstermedia·VänstermediabyRobinZachari

Varför har trottetidningar alltid så många spalter?

Jag läser massa vänstertidningar av olika färger. En sak som slagit mig är att trottetidningar älskar att ha många spalter. Nu har jag upptäckt en nytt rekord med The Communist. De har fem spalter på förstasidan och det är nytt rekord.

Varför har just trottetidningar så många spalter?

View original on aggregatet.org
aggregatet.org

Gissningsvis så är många antalet spalter och mängd text i rubrik och ingress ett resultat över att folk har svårt att prioritera skulle jag tro. Man tycker allt är viktigt och varken vill eller kan vaska fram ett koncentrat. Vet dock inte om det är specifikt för trottar men ser rätt mycket sådsnt inom vänstern

5

Jag brukar köpa Arbetarmakt på första maj för att se hur långa artiklar och många spalter. Det var väldigt långt och många spalter.

3

Fem spalter fem kolumner hmmmmm

Nej men skämt åsido (delvis) måste det väl handla mkt om att följa gamla principer? Det finns ju en stark tendens i trotskistiska grupper att snegla på hur Lenin och Trotsky gjorde i alla frågor.

3
samuelreply
aggregatet.org

De marscherade in friskt med klampande steg in på Medborgarplatsen (där Vänsterpartiets block ställt upp sig i väntan på avgång) och skanderade propalestinska slagord. Men de liksom marscherade in och tvingade folk att snabbt flytta sig. Sjukt bufflig och dryg attityd.

2
aggregatet.org

Har dom? Och vad är en trottetidning? Menar du papperstidningar eller nättidningar? Om du menar Internationalen som papperstidning hade den lika många som Flamman. Om du menar The Communist på nätet beror antalet spalter på hur brett du gör webbläsarens fönster. Jag kan se den med 1, 2 eller 3 spalter men jag har en liten skärm på en bärbar dator. OM det går att se med 5 spalter vet jag därför inte. Så verkar det vara med många webbtidningar oavsett politisk tillhörighet. Så det är nåt tekniskt helt enkelt.

1
aggregatet.org

Tänker på tryckta tidningar. Jag har aldrig sett en tidning som har fem spalter på förstasidan som den ovan. Inte ens Arbetarmakt har det.

2
Anders_Sreply
aggregatet.org

Det verkar faktiskt osannolikt och dessutom mycket svårläst. Märkligt.

2

Jag tror dig. Tycker bara det verkar jävligt märkligt av dem att göra så. Galet helt enkelt.

2

You reached the end