Spyke
nieuws·NieuwsbydeBaron

Molukkers woedend over erkenning Indonesische onafhankelijkheid in 1945

Ik heb niet genoeg kennis over dit onderwerp en voel me niet geroepen om hier echt een mening over te vormen. Juist daarom (en omdat ik er meer over wil leren) ben ik wel benieuwd naar die van mensen die hier meer kennis over hebben. Waarom wordt de erkenning van 1945 als aanval op het bestaansrecht van de huidige RMS regering gezien?

https://nos.nl/l/2478980Open linkView original on feddit.nl
feddit.nl

Volgens RMS zijn de Molukken geen onderdeel van Indonesië en daarom zijn ze boos dat Rutte Indonesië erkent.

4

You reached the end

Molukkers woedend over erkenning Indonesische onafhankelijkheid in 1945 | Spyke