ksweden·Swedenbykobrakent Chefen på Ica Maxi firade med champagne när Anders Öfvergård greps: "Stjäl regelbundet"https://nyheter24.se/noje/1157560-chefen-pa-ica-maxi-firade-med-champagne-nar-anders-ofvergard-greps-stjal-regelbundetOpen linkView original on lemmy.world17Comments8
pumpsnabben sopuli.xyz2Hide 2 repliesKillen har uppenbarligen problem, vad är det som hänt egentligen? Ingen vettig person i hans situation kommer riskera att bli uthängd såhär för några hundralappar.12
bblueson replyfeddit.nu1Hide 1 replyMissbruksproblem som har spårat helt tyvärr, om man ska utgå från tidigare reportage om hans alkoholism som förstörde hans TV-karriär. Tror möjligtvis det var kokain involverat där med?10
bblueson feddit.nuAnders gick från att undersöka knark till att stjäla nötkött på ICA. Tydliga bevis på att knark skadar alla i din omgivning.6
ccro_magnon_gilf sopuli.xyz1Hide 1 reply"Ringa stöld" heter ju snatteri. Varför dyker ens begreppet upp här?1
TTheOhNoNotAgain replylemmy.worldDet ändrades 2017. Termen ändrades i lagtexten, men inte så mycket mer.2
Killen har uppenbarligen problem, vad är det som hänt egentligen?
Ingen vettig person i hans situation kommer riskera att bli uthängd såhär för några hundralappar.
Missbruksproblem som har spårat helt tyvärr, om man ska utgå från tidigare reportage om hans alkoholism som förstörde hans TV-karriär. Tror möjligtvis det var kokain involverat där med?
Kan handla om kleptomani som förut ha kunnat hållas under kontroll.
Anders gick från att undersöka knark till att stjäla nötkött på ICA. Tydliga bevis på att knark skadar alla i din omgivning.
Anders och knarket.
"Ringa stöld" heter ju snatteri. Varför dyker ens begreppet upp här?
Det ändrades 2017. Termen ändrades i lagtexten, men inte så mycket mer.