Spyke
feddit.nu

Själv känner jag att jag kan relatera till Markus på ett väldigt personligt plan 😐

2
lemmy.world

Det blir inte mycket bättre med GPT 4! ChatGPT kan mycket, men rim och historier är den usel på

8
lemm.ee

Haha, ChatGPT är inte riktigt där ännu. Känns lite som att den inte riktigt fattar poängen.

Undrar om man kan mata den med exempel på skämt först för att få bättre kvallité på svaren?

6

Per session är det va? Den minns bara specifikt per session sedan kanske den aggregerar något mindre till det större 'medvetandet'.

5
feddit.nu

Kanske, men tekniskt sett har den ju redan tillgång till alla "alla barnen"-skämt på internet 🤔

5
snor10reply
lemm.ee

Jovisst, men jag har för mig att jag sett folk försöka "prima" ChatGPT med exempel för att få den att fatta vad man vill ha för typ av svar.

Jag har aldrig använt tjänsten själv, så vem vet ¯_(ツ)_/¯

2
feddit.nu

Testade att ge några exempel den kunde öva på, blev precis lika förskräckliga svar 😄

2

Du får försöka igen med nästa version :) Undrar om den ger sämre resultat på svenska för att det finns mindre träningsmaterial att mata AIn.

1
lemmy.world

Intelligens my ass. "Alla barnen spelade fotboll utom Isabella, hon sköt bollen..."

ChatGPT fattar verkligen inte.

3

You reached the end

Testade att återskapa en favorit: Chatgpt kör "alla barnen"-skämt | Spyke