Spyke
lemmy.world

Høres ut som en bra endring. Men da må vi også få til å dømme politiet når de gjør noe galt. Husker ikke hvilken sak det var, men de gjorde feil å fikk ingen konsekvenser. Leste det på reddit så ikke ta mæ på ordet med det.

6
bossereply
sh.itjust.works

Kroppskamera fungerer jo begge veier, i forhold til at politiet kan bruke det som bevis, og at man kan bruke det som bevis mot politiet, men det er jo også hele poenget - man må ha et system for å vite hva som skjer i håndhevelsen når det blir et etterspill.

Det må være straffbart for politiet å ikke skru på kameraene når de havner i situasjoner med publikum, og opptakene og loggene må rutinemessig lagres etter skiftet.

6

Helt enig, vis det blit kamera burde de være på hele tiden. Det beskytter jo bådet folket å politiet. I Usa f. Eks. Er jo problemet at videoene ofte slettes eller kamera ikke er på. Skjer jo ikke allti med er de dårlige som ødelegger ryktet for alle!

3
queryreply
lemmy.world

Bevisst sabotering av bevis burde bety at du straffes for det bevisene kunne ha vist.

2

Ja men det er ikke alltid man kan bevise det har blitt sabotasje. Kan også være at d var en feil på kameraet eller pcn. Så det er også litt skummelt, men vis det kan bevises er jeg helt med på den

1

You reached the end

Politivoldssaken på Kongsberg: Befolkningen vil ha kroppskamera – politiet vil teste det ut | Spyke