Förslaget: Gör det brottsligt att förolämpa poliser
Det här känns väl ändå både lite larvigt och samtidigt dystopiskt, va?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forslaget-gor-det-brottsligt-att-forolampa-poliserOpen linkView original on lemmy.mlDet här känns väl ändå både lite larvigt och samtidigt dystopiskt, va?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forslaget-gor-det-brottsligt-att-forolampa-poliserOpen linkView original on lemmy.ml
Hur strider inte det här mot yttrandefriheten?
På samma sätt som förtalsbrott och lagen om hets mot folkgrupp ”inte” gör det.
Bra fråga.