Comment on
British railway passenger journeys now exceeding pre-pandemic levels
Because the businesses won't let us work from home anymore.
Comment on
British railway passenger journeys now exceeding pre-pandemic levels
Because the businesses won't let us work from home anymore.
Comment on
US to end funding of South Africa's HIV programmes over claims of Afrikaner persecution
Pepfar funding, which had been providing about a fifth of South Africa's total spending on HIV programmes, got a reprieve last October with what was called a "bridge plan".
But a US State Department official has confirmed that a "phased drawdown" of Pepfar funding would now start.
This was because of "South Africa's failure to make demonstrable progress on policy requests by the administration", the official said.
So bizarre.
Making that decision based on disinformation is par for the course for this administration.
Comment on
TfL urged to crack down on passengers blasting music on trains and buses
Reply in thread
Oh, that's an interesting observation. I think it might also be linked to the content consumed on commutes, and in public spaces while on the phone.
Comment on
Israeli firm BlackCore suspected of meddling in New York and Scotland votes, France says
A company with a name like that would never meddle with democratic votes in other countries, that's a preposterous suspicion.
Comment on
Marco Rubio sender hilsen: 'Tillykke, Denmark!' | Nyheder | DR
Jeg synes Marco Rubio skal skride af helvede til.
Comment on
DR fastholder krav om at logge ind
Public service-kanalen understreger, at den ikke sælger porteføljer af personoplysninger, og at DR ikke har kommercielle aktiviteter i forbindelse med behandling af personoplysninger.
Så det er simpelthen bare for at være pisseirriterende at de gør det, og de gør krav på at gøre det, fordi det er det de, ifølge deres egen tolkning, har lovet at gøre ifølge deres public service kontrakt?
Hvad fuck er det for et argument?
Comment on
Meningspunktet.dk er nu åbnet, og jeg er ikke imponeret.
Man kan heller ikke ændre sit navn efter man er oprettet. Det står verbatimt som i MitID, hvilket vel er meningen, men jeg har mere end 2 navne i mit fulde navn, og dem har jeg egentlig ikke lyst til skal være en del af min tilstedeværelse på et socialt medie, så jeg sletter nok min konto igen.
Der er også tomt derinde pt, hvilket er forventeligt. Folk fra Fediverset vil være vant til det, men jeg ved ikke hvor nemt det er at overbevise den gennemsnitlige social media bruger om, at det er fordi man skal lave indholdet selv, og ikke får serveret ting via algoritmiske foreslag.
Comment on
Meningspunktet.dk er nu åbnet, og jeg er ikke imponeret.
Jeg finder det også interessant, at en platform der har markedsført sig selv på, at man ikke kan være anonym, og skal verificeres med MitID, ikke har taget højde for hvordan man håndterer borgere med navne- og adressebeskyttelse.
Man skulle tro det var sådan noget der ville have dukket op i deres testfase., men det kan være de ikke havde nogen testere med beskyttelse.
Umiddelbart tænker jeg, at folk der har beskyttelse ikke vil have deres rigtige navn på, eller have deres postnummer tilgængeligt. Den stod som default til at vise ens postnummer.
En søgning på "navne" viser mange med beskyttelse, hvor deres lokation er synlig, og nogle har så valgt at bruge titel-feltet i profilen til at skrive deres navn, indtil de finder en løsning på hvordan man kan have navne- og adressebeskyttelse, og stadig fremstå som en "rigtig" bruger:
Det bliver spændende at se hvordan de får løst det dilemma.
Comment on
På hver sit sociale medie er Musk og Trump faret i flæsket på hinanden
Jeg ELSKER det. Tesla kommer til at bløde, og har vist allerede lidt et dyk på 16%.
Måske det ender med, at USA ikke længere har Teslas raketter de kan bruge, og Elon ikke længere har store regeringskontrakter.
Spændende, ved jeg ikke om jeg vil kalde det, men interessant, nevertheless. Og det eneste der skulle til var, at de to kæmpe egoer, helt uforudsigeligt, ville ende med at have en yderst offentlig bøf.
Comment on
Pornhub trækker sig ud af Frankrig i protest mod alderskontrol
Tøhø, meget fin tongue-in-cheek overskrift af Tanten.
Comment on
Et spørgsmål trænger sig på. Er der gået sport i at hade influencere?
Umiddelbart tænker jeg ikke der er gået sport i det, folk er måske bare blevet en lille smule mere kritiske overfor den historie som nogle influencere markedsfører sig selv med.
Når man har mange følgere, så synes jeg der følger et vist ansvar i forhold til hvad man publicerer, og hvordan man håndterer kritik af ens output og ståsted. Jeg tror det er rigtigt at det ikke nytter noget i mange tilfælde, at forsøge at dæmme op for en shitstorm, men måske det kan få nogle af dem til at overveje, om det opslag de er ved at gøre offentligt tjener et formål og, om det er den ansvarlige måde at drage opmærksomhed om noget.
Ikke alt behøves at tages i plenum med hundredetusinde følgere.
Comment on
Dansker med et luksusliv i Dubai har skabt millionforretning, der lukrerer på snyd [abonnementsfælder og falske datingsites] verden over
En global virksomhed der fylder internettet med lort og svindler folk for millioner og atter millioner?
Læg den i bunken med de andre.
Jeg håber der sker noget, men de har typisk evnet at dække ret godt over deres lyssky affærer således, at der ikke sker dem noget. Min retsfølelse fik sig et ordentligt hak, da ejerne af det selskab hvor Panama-papirerne blev lækket fra, blev pure frifundet sidste år: https://www.bbc.com/news/articles/cjer3llen42o
Jeg ved godt at panamapapirerne selv, resulterede i nogle retssager hvor folk blev dømt for svindel og bedrag, men at selskabet der gjorde det muligt for dem at svindle gik fri, synes jeg lugter af tis.
Comment on
Danmarks største fibernet skifter navn
Har selskabet ledelsen generelt et problem med stumme bogstaver?
Comment on
Israeli embassy 'deeply disturbed' by Bob Vylan's 'death to the IDF' Glastonbury chant
Reply in thread
While I agree that the chant might be a bit crass, I think it's his right to say it. He's saying the army and what it does is shit, and should suffer. I find it very discouraging that such a statement is called antisemitic. The way you frame it is exactly how I see it, it's death to the abusers, to the killers, the soldiers. It's about the violence committed by the army.
It would be as if The Andrew Sisters at a gig in 1943 shouted "Death to the wehrmacht", and people reacted with "well that's quite anti-german innit?". No it's not, it's anti Wehrmacht, just like his chant has something specifically to do with the IDF, not with Israelis.
Comment on
Ukraine releases new footage of daring AI strikes that crippled Putin’s bomber fleet
Would anyone know what the tyres are doing on top of those planes in the footage?
Comment on
Met police chief calls for law to make stolen phones ‘unusable bricks’
And how should this switch be operated, and by who?
It's hard to imagine a kill switch for a communications device meant to be used for rendering a stolen device inaccessible or useless being misused by anyone with power anywhere in the world. At all.
Ever.
Comment on
Havde avisen ikke råd til det sidste?
Reply in thread
Det er en af Orson Wells mindre kendte noveller.
Comment on
Skal du spules bagi? Douchetoilet vinder frem på vores badeværelser
Reply in thread
Hvordan får du gjort toiletpapiret vådt på offentlige toiletter? Det er sjældent der er vandkumme ved toilettet, i hvert fald i de offentlige toiletter jeg har frekventeret.
Comment on
EU-ministre vil give dig længere ventetid i lufthavnen uden kompensation
Fremover skal du tilbringe længere tid i gaten, mens du venter på dit forsinkede fly, før det kan udløse en økonomisk kompensation.
Det er EU-ministerrådet blevet enig om torsdag i forbindelse med en revision af flypassagerers rettigheder.
EU-landenes transportministre er imidlertid blevet enige om, at det i stedet skal være mere end fire timer ved kortere flyrejser og seks timer ved længere.
Grænsen mellem en kort og en længere rejse er sat til 3500 kilometer.
Og videre:
BEUC’s generaldirektør, Agustín Reyna, udtaler, at der er tale om en væsentlig tilbagerulning af centrale rettigheder:
- De nye frister vil fratage størstedelen af passagererne deres ret til kompensation, da de fleste forsinkelser er mellem to og fire timer, lyder det fra generaldirektøren.
Forbrugerorganisationen opfordrer derfor medlemmerne af parlamentet til at forkaste de reviderede rettigheder.
Altså, det lyder da ikke umiddelbart som om det er i passagerernes interesse. Men de kan vel også bare rende og hoppe.
Comment on
[2025-06-06] Fri snak fredag
Reply in thread
Tak for den kavalkade, det blev lol'et :)
Det var ikke meget arbejde jeg fik lavet i dag, da det har været en rigtig underholdende dag på internettet. Hvis ikke de to gigantiske 12-årige narcissisters handlinger havde så overdimensioneret indflydelse på så mange ting i verden lige nu, ville jeg have grint dobbelt så meget som jeg gjorde i dag.