Comment on
80% of programmers are NOT happy… why? - YouTube
It would be interesting to see if there is difference between countries with proper labor laws and countries like USA
Comment on
80% of programmers are NOT happy… why? - YouTube
It would be interesting to see if there is difference between countries with proper labor laws and countries like USA
Comment on
Google is purging ad-blocking extension uBlock Origin from the Chrome Web Store
Reply in thread
Majority. Never underestimate the power of pre-installed software and default settings. There is a reason why Google is still paying Firefox big bucks to be the default search engine.
Comment on
What's the biggest change you would like to see in computing/tech?
I love how we have free to use licences (MIT, GPL, CC, etc) and it would be really great to see the same idea used with terms of services and privacy policies! How great it would be to quickly see that this site uses fair tos and to understand what it includes? Maybe this would also nudge (at least smaller) companies toward not being horrible privacy invading monsters
Comment on
Koomikko Iikka Kivi sanoi Halla-ahoa fasistiksi – joutuu poliisin puheille
Muistaakseni julkisuuden henkilöillä oli erityisen korkea kynnys heidän kunniansa loukkaantumiseen. Niin ja väitteen pitäisi jotenkin tulla näytetyksi myös valheelliseksi..
Comment on
EU:n uusiutuva energiantuotanto otti hurjan loikan – Venäjän sota siivittää vihreää siirtymää
Kiva nähdä että kyse ei ollut teknologian kehittymättömyydestä vaan poliittisen tahdon puutteesta. Kultareunus tässäkin paskamyrskyssä.
Comment on
Mozilla adds stupid AI stuff with horrible T&C
Back to surf it seems
Comment on
Tekoäly | Väyrynen aikoi palauttaa kunniamerkkinsä – sitten hän kysyi asiaa ChatGPT:ltä
En minäkään saanut mutta en siitä lehdissä huutele vaikka harmittaakin
Comment on
Valtakunnallisesti merkittävää rakennusperintöä päätyi paloina matkailuyrityksen sisustukseen: ”Käsittämätöntä”
Eli rakennus jolle oli purkulupa ja joka oli vaarallinen purettiin keskeltä ei mitään jossa sitä ei kukaan kuitenkaan olisi kunnostanut museoviraston standardien mukaan. Pöyristyttävää.
Comment on
*Permanently Deleted*
Mielestäni tämän perusteella toteen jäi näyttämättä Ahon hallituksen toimien pahantahtoisuus. Occamin partaveitsen perusteella ei voida selittää pahantahtoisuudella sitä joka voidaan selittää tyhmyydellä ja osaamattomuudella. Jään odottamaan seuraavaa osaa mielenkiinnolla.
Comment on
Olkiluoto 3 -laitosyksikköä ajetaan noin puolella teholla häiriön vuoksi
Jos nyt muistan niin nämä säätösauvat olisi grafiittia tai jotain muuta reaktiota hidastavaa ainetta ja odottamaton tai jotenkin hallitsematon sauvan tippuminen reaktoriin siis ainoastaan sammuttaisi reaktiota. Inhottavia silti tälläset kaikki ydinvoimaan liittyvät laiterikot
Comment on
Wärtsilä lanseeraa ensimmäisenä maailmassa suuren mittakaavan moottorivoimalan, joka käy 100 % vedyllä
Olen antanut itseni ymmärtää että kaikki (puhdas) vety pitää käytännössä valmistaa jotenkin (elektrolyysi tms) ja vety toimisi lähinnä energian säilyttämiseen. Eli olisiko tässä nyt tarkoituksena tuottaa vetyä halvan sähkön aikaan ja pyörittää moottoria kalliin aikaan tai saadaanko sitä vetyä jostain niin suuria määriä että kannattaa erikseen kerätä talteen ja lähettää polttolaitokselle?
Jotenkin pelkällä vedellä itseään ruokkiva laitos taas tuntuu fysiikan lakien vastaiselta
Comment on
Council to greenlight Chat Control - Take action now! [CSAR etenemässä Euroopan komissioon ja sieltä parlamenttiin] [EDIT - Ehdotusta on lykätty vähän taaemmas taas]
Mitenköhän tämä vakoilulaki suhtautuu oikeaan päästä päähän salaukseen? Pakkohan siitäkin on laitonta tehdä koska muutoinhan ne rikolliset vaan lopettaa watsapissa juonimisen
Comment on
How do you test visual programing languages?
I tried MS Word a few times and decided that drag-and-drop UIs are not for me
Comment on
Nykyajan "pikaliimat"
Tuntuu myös että Suomessa ei myydä missään kovetinta. En tiedä parantaako tai huonontaako liiman kestävyyttä mutta pieniä osia liimatessa ihan näppärää tavaraa.
Comment on
[Announcement] (Valmis) Supon päivitys, huoltokatkos
Mitenkä tätä versionumerointia pitäisi tulkita, onko Lemmy siis vielä betassa? Ainakaan kovin semanttiselta ei tuo versionumerointi vaikuta