Spyke

Replies

Comment on

/r/Denmark bør gå i sort på ubestemt tid

Så den godt. Ser ud til folk er splittede mellem ikke at ane hvad det handler om og derfor knotne over forslaget og på den anden side de mere garvede brugere, der følger mere med på reddit generelt.

Jeg er selv lidt splittet. Ikke fordi jeg er imod protesten. Men snarere fordi jeg faktisk håber at reddit imploderer og derfor måske støtter blackout af de forkerte årsager.

Jeg har længe været overbevist om at mange af det globale samfunds problemer i dag skyldes (eller forværres af) den magt de centralt styrede platforme har over især de mere påvirkelige iblandt os. Det er udemokratisk og dermed farligt (jeg tænker f.eks. på trump og brexit og de problemer de førte med sig).

At give landsbytossen en megafon er ikke et problem i sig selv - så længe man ikke booster hans rækkevidde for at drive kontrovers og dermed trafik og omsætning.

Profitmotivet vinder altid til sidst. Derfor tror jeg at projekter som Lemmy er værd at støtte. Det kan bidrage til at bringe noget fornuft tilbage i det moderne samfund hvor populisterne et blevet lidt for dygtige til at bruge de store platforme til at skræmme folk. Dette lader sig selvfølgelig også gøre på Lemmy. Men jeg tror bare ikke det vil lykkes nær så godt. For Lemmy har ingen interesse i kontrovers. Lemmy har ingen interesser :)

Comment on

Så er r/Denmark public igen

Pro tip: hvis du som jeg helt refleksivt rækker ud efter shortcut til din reddit app, når du har et ledigt øjeblik, så slet genvejen. Evt erstat med Jerboa-genvej.

Det er stadig nemt at gå på reddit. Du tvinges bare lige til at tænke over det.

nyheder

Comment on

*Permanently Deleted*

Reply in thread

Ja. Sådan var situationen også for knap 25 år siden(!) da jeg var involveret i indkøb af huer til min årgang.

De unge bliver afkrævet absurde beløb for denne ligegyldige hat. Jeg er ret sikker på at sund konkurrence ville løse dette specifikke problem. Og når der ikke er sund konkurrence, så er det som regel fordi nogen fusker.

Comment on

Lemmy fra mobilen -- hvad gør I?

Reply in thread

Jeg bruger baconreader til reddit. Jerboa ligner ret meget den minimalistiske stil derfra.

Brugte faktisk aftenen i går på at lære noget kotlin og fiksede er par mindre bugs I jerboa. Det er nogenlunde til at gå til, hvis der skulle være andre med en interesse i moderne android-udvikling.

Jeg er sikker på de kan bruge al den hjælp de kan få.

nyheder

Comment on

*Permanently Deleted*

Reply in thread

Jep. "Alle de andre gør det også" er et rimelig tyndt argument. Jeg håber ikke beboerne vinder. Det ville være en ærgerlig præcedens.

Så skulle det offentlige til meget mere aggressivt at håndhæve landets love. Det er der da ingen der bliver mere lykkelige af.