Comment on
Dutch government officially launches Mastodon server
This is the way.
Now their politicians and national broadcasting services just need to engage with the public on mastodon and we'll be getting somewhere.
Comment on
Dutch government officially launches Mastodon server
This is the way.
Now their politicians and national broadcasting services just need to engage with the public on mastodon and we'll be getting somewhere.
Comment on
/r/Denmark bør gå i sort på ubestemt tid
Så den godt. Ser ud til folk er splittede mellem ikke at ane hvad det handler om og derfor knotne over forslaget og på den anden side de mere garvede brugere, der følger mere med på reddit generelt.
Jeg er selv lidt splittet. Ikke fordi jeg er imod protesten. Men snarere fordi jeg faktisk håber at reddit imploderer og derfor måske støtter blackout af de forkerte årsager.
Jeg har længe været overbevist om at mange af det globale samfunds problemer i dag skyldes (eller forværres af) den magt de centralt styrede platforme har over især de mere påvirkelige iblandt os. Det er udemokratisk og dermed farligt (jeg tænker f.eks. på trump og brexit og de problemer de førte med sig).
At give landsbytossen en megafon er ikke et problem i sig selv - så længe man ikke booster hans rækkevidde for at drive kontrovers og dermed trafik og omsætning.
Profitmotivet vinder altid til sidst. Derfor tror jeg at projekter som Lemmy er værd at støtte. Det kan bidrage til at bringe noget fornuft tilbage i det moderne samfund hvor populisterne et blevet lidt for dygtige til at bruge de store platforme til at skræmme folk. Dette lader sig selvfølgelig også gøre på Lemmy. Men jeg tror bare ikke det vil lykkes nær så godt. For Lemmy har ingen interesse i kontrovers. Lemmy har ingen interesser :)
Comment on
Så er r/Denmark public igen
Pro tip: hvis du som jeg helt refleksivt rækker ud efter shortcut til din reddit app, når du har et ledigt øjeblik, så slet genvejen. Evt erstat med Jerboa-genvej.
Det er stadig nemt at gå på reddit. Du tvinges bare lige til at tænke over det.
Comment on
*Permanently Deleted*
Reply in thread
Ja. Sådan var situationen også for knap 25 år siden(!) da jeg var involveret i indkøb af huer til min årgang.
De unge bliver afkrævet absurde beløb for denne ligegyldige hat. Jeg er ret sikker på at sund konkurrence ville løse dette specifikke problem. Og når der ikke er sund konkurrence, så er det som regel fordi nogen fusker.
Comment on
Sådan åbnes shampoo fra Matas
En lille men hjælpsom nyhed - men mon ikke der er andre end dig, der har gjort det samme :)
Selv har jeg lagt shampoo bag mig for mange (h) år siden.
Comment on
Elon Musk admits X 'may fail, as so many have predicted'
Reply in thread
Very much agree. I read that the Netherlands already did this!
Comment on
Flere børn kan ikke klare at gå i skole på fuld tid: 'Jeg er rigtig træt af det'
Min datter har gået hjemme hele det sidste skoleår.
Det slider meget på hende - og på os andre i familien. Det kunne være fedt hvis trivsel havde højere prioritet på undervisningsområdet
Comment on
We’re now finding out the damaging results of the mandated return to the office–and it’s worse than we thought
At that point, the company called me to help as a hybrid work expert who the New York Times has called “the office whisperer.
Eh - what is this
Comment on
Mytteri på 'internettets forside' handler både om penge, porno og kunstig intelligens
Reply in thread
Egentlig synes jeg de burde gå et skridt længere og faktisk hoste deres egen Lemmy-instans. Dermed ville de kunne holde op med at købe an på Facebook/insta/... til deres lytter-/seerinteraktion.
Det giver mig altid en dårlig smag i munden
Comment on
Let the Platforms Burn
Reply in thread
A trickle always precedes a flood :)
Comment on
Lemmy fra mobilen -- hvad gør I?
Reply in thread
Jeg bruger baconreader til reddit. Jerboa ligner ret meget den minimalistiske stil derfra.
Brugte faktisk aftenen i går på at lære noget kotlin og fiksede er par mindre bugs I jerboa. Det er nogenlunde til at gå til, hvis der skulle være andre med en interesse i moderne android-udvikling.
Jeg er sikker på de kan bruge al den hjælp de kan få.
Comment on
Så er r/Denmark public igen
Reply in thread
Far er ikke vred...
Comment on
Jonas Vingegaard vinder sekstende etape af Tour de France
Det var helt crazy. Så fandt tadej da ud af hvor det skab skulle stå
Comment on
Hvad har online fællesskaber betydet for dig?
Er der ingen der kan huske newz.dk? Det var gode tider :)
Comment on
Mette Frederiksen i nyt angreb på svigtende arbejdsmoral i Danmark
Måske det her er MFs måde selv at komme lidt ned i tid. Jeg har hørt at statsministerposten kræver ganske mange timer.
Det kan være hun omsider kan slippe ved næste valg med den slags retorik.
Comment on
Jakob Ellemann-Jensen forlader politik
Reply in thread
Djøfokrati!
Comment on
Azero Ransomware Angreb
Ouch. Deres trustpilot side får prygl. Mon ikke de er helt og aldeles færdige?
Comment on
Andrew Tates fans holder ved trods grove tiltaler
Hvor går de hen for at finde ATs støtter? Jeg kender ikke selv nogen. Men min omgangskreds er nok for lille til at være repræsentativ :)
Comment on
*Permanently Deleted*
Reply in thread
Jep. "Alle de andre gør det også" er et rimelig tyndt argument. Jeg håber ikke beboerne vinder. Det ville være en ærgerlig præcedens.
Så skulle det offentlige til meget mere aggressivt at håndhæve landets love. Det er der da ingen der bliver mere lykkelige af.
Comment on
Tidligere præsident Donald Trump tiltalt for at forsøge på at ændre valgresultat
Reply in thread
Jeg tror der er mange millioner hardcore maga-folk, som aldrig vil ændre mening om Trump. Uanset hvad der kommer ud af de her retssager vil højreorienterede medier spinne det.
Interessant er det dog at Rupert Murdock/fox news har forladt den synkende skude, men det har jo bare fået de her tosser til at droppe fox news.