Spyke

Replies

Comment on

Kabinet gevallen, geen akkoord over asielmaatregelen

Het komt voor mij zo uit de lucht vallen dat het kabinet juist híér over komt te vallen, aangezien er veel heikelpunten waren die uitgebreider werden belicht (stikstofcrisis, woontekort etc), terwijl daar geen concrete afspraken danwel breuken van leken te komen. Theorie: Rutte laat het kabinet hier over vallen zodat hij geen (onpopulaire) keuzes hoeft te maken tav het stikstofbeleid. VVD en BBB staan hoogste in de peilingen dus wellicht stuurt hij daarop aan?

Comment on

Is een baan die 17 km ver weg is te ver om naartoe te fietsen?

Ik fiets momenteel 10 km naar mijn werk. Het was even wennen (en ik heb een goede conditie), maar ik vind het heerlijk!

Een paar tips:

  • belangrijkst: investeer in een goed regenpak, met ritsbare fietsbroek en schoenbeschermers (heb ze zelf van de bbb, t OG merk, niet de boerenpartij)
  • zorg dat je werktas niet aan je rug hoeft, bijvoorbeeld door een ophangsysteem aan je bagagedrager.
  • zorg ervoor dat je op tijd het juiste zadel hebt. Als je doorfietst tot je diepe zadelpijn krijgt duur het lang voor het weer weg trekt en dan wordt zadels testen lastig.
  • neem voldoende tijd zodat je lekker rustig kunt fietsen
  • plan een mooie route zodat je mooie fietspaden hebt en stoplichten kunt vermijden.
  • neem voldoende eten mee voor de terugweg.

Veel fietsplezier!

Comment on

Weten jullie al op welke partij je gaat stemmen voor de TK-verkiezingen? Of laat je het van de verkiezingscampagne afhangen?

Ik stemde voorheen altijd Groenlinks. Nu PVDA en GL weer samen een functionele partij willen vormen is er eigenlijk weinig over als direct alternatief. Mijn belangrijkste verkiezingsthema's zijn (verrassend) klimaat/energietransitie, zorg en welzijn, belastinghervormingen. Ik heb wel het vermoeden dat veel partijen het over een andere boeg gaan gooien nu de meeste coalitieleiders zijn opgestapt. Ik hou de partij programma's van Volt, D66, Omtzigt (?) wel ik de gaten om te zien wat er nog meer kan.

Comment on

Einde van een tijdperk. Rutte geen lijsttrekker meer voor de VVD.

Oh wauw, ik had het enerzijds wel verwacht, aangezien hij destijds al geprobeerd heeft Klaas Dijkhof als opvolger klaar te stomen, maar tegelijkertijd zal hij zich ook wel realiseren dat dit een aderlating voor de VVD gaat zijn; VVD is Rutte. Ik ben benieuwd wat voor politieke verschuiving dit teweeg gaat brengen. Er is een grote groep minder politiek-geëngangeerde stemmers die gewoon status quo zochten, die zullen nu naar links of naar rechts moeten.

Comment on

Weten jullie al op welke partij je gaat stemmen voor de TK-verkiezingen? Of laat je het van de verkiezingscampagne afhangen?

Reply in thread

Haha ja we zijn weer een lekkere eenheidsworst.

Ik moet wel zeggen, toen ik hier heen kwam vroeg ik me af of er niet met name libertairanen zouden zitten, vanwege de ervaren censuur op gecentraliseerde platformen en de link in naam met defi/decentralized finance/blockchain. Maar ik heb daar nog niet veel van gemerkt. Misschien moeten die nog reageren dan.

Comment on

Weten jullie al op welke partij je gaat stemmen voor de TK-verkiezingen? Of laat je het van de verkiezingscampagne afhangen?

Reply in thread

Ben je van mening dat kernenergie een toekomst heeft in Nederland? Ik persoonlijk niet en ik denk eigenlijk dat het niet realistisch is om te denken van wel.

Zo sta ik er tegenwoordig ook een beetje in. Ik niet per se tegen kernenergie, maar zie het ook niet (meer) als een haalbare oplossing op korte termijn, gezien de kosten in geld en tijd, terwijl zonneenergie/windenenergie en de opslag ervan steeds goedkoper en haalbaarder worden. Toch zullen we voor een basisproductie aan energie (snachts/'s winters/piekmomenten) nog iets moeten bedenken. Het lijkt vooralsnog geen optie om dat op te vangen met batterijen oid. Op het niveau van huishoudens wel overigens (thuisbatterijen gaan een vlucht nemen)

Comment on

Weten jullie al op welke partij je gaat stemmen voor de TK-verkiezingen? Of laat je het van de verkiezingscampagne afhangen?

Reply in thread

Kerncentrales vervroegd sluiten lijkt me inderdaad een slecht idee zolang we nog geen "groener" alternatief hebben.
In 2022 was 41% van onze elektriciteitsproductie uit hernieuwbare bronnen (14% zon, 18% wind van totale energieproductie).https://www.klimaatakkoord.nl/actueel/nieuws/2022/07/05/halfjaar-2022-groei-hernieuwbaar-bespaart-1-miljard-m3-aardgas
Wel goed om je realiseren dan de elektriciteitsproductie maar 15% van ons totale energiegebruik bedraagt (zoals jij al benoemt). We hebben dus nog wat te winnen en ik hoop dat de groene partijen in hun partijprogramma's goed uitleggen hoe ze dit gat willen dichten. Goed isoleren van huizen en gebruik van warmtepompen kan ook al heel veel schelen om de energiebehoefte naar beneden te krijgen. Of alleen die maatregelen voldoende gaan zijn weet ik niet.