Spyke

Posts

nuclear·Nuclear EnergybyElbrond

Kernfusie voor het maken van staal

Een van de bedrijven die ik met interesse volg is het Amerikaanse Helion Energy. Ik ben geen expert en volg de discussie over kernfusie sinds jaren op afstand en had steeds de indruk dat kernfusie altijd 30 jaar in de toekomst ligt. En nou is er opeens een bedrijf dat zegt dat ze al over 7 jaar een werkende kernfusie reactor te hebben die daadwerkelijk stroom gaat opwekken. Dat zou toch mooi zijn als het lukt.

Kernfusie voor het maken van staalhttps://www.wsj.com/business/a-futuristic-plan-to-make-steel-with-nuclear-fusion-2a18ac35Open linkView original on feddit.nl
weesp·WeespbyElbrond

Behoefte aan Weesp

Ik ben nieuw op Lemmy en dit is mijn eerste bericht, bij wijze van test in een nieuwe gemeenschap waar waarschijnlijk geen enkele behoefte aan is in deze wereld. Weesp. Dat kleine stadje onder de rook van Amsterdam, het lelijke eendje van het Gooi, de stad die ooit haar geld verdiende met water, bier, jenever en chocola. De stad waar ik woon in het centrum, met alle winkels op loopafstand, de stad met een van de beste ijssalons van Nederland en een bierbrouwerij en yogastudio in de katholieke kerk.

View original on feddit.nl

You reached the end