Spyke

Replies

aarhus

Comment on

Art, commentary, mood

Reply in thread

@EvilCartyen Godt set! Jeg ville ikke selv have genkendt det alene fra facaden, hvis jeg ikke selv havde taget fotoet. Det er bagsiden af kunsteren Ekse Touborgs studie. Det kom bag på mig at han havde studie der, midt i lystbådhavnen. Det virker ikke så gadekunst-agtigt, så at sige - midt i en yacht club :-)

aarhus

Comment on

@EvilCartyen maybe it *is* possible to post from Mastodon to Lemmi.

Reply in thread

@EvilCartyen Enig. Jeg satte mig ikke ind i det, da I opfordrede til at cross-post'e via @aarhus. Det er først nu, hvor jeg har prøvet, at jeg har oplevet en 'fællesskabskulturforskel'. Klager over brug af engelsk; nedstemning af ukontroversielle indlæg; advarsler om at multiple toots kunne betragtes som spamming. Det fungerer fint indenfor en Walled Garden, hvor de er retningslinjerne for alle, der bor der. Det er tricky med cross-posting fra andre steder med andre retningslinjer og kultur.

aarhus

Comment on

@EvilCartyen maybe it *is* possible to post from Mastodon to Lemmi.

Reply in thread

@dzm @EvilCartyen Jeg har lige set, at Feddit har en Opstemme/Nedstemme-funktion. Det er en anden kultur end jeg er vant til her på Mastodon. Jeg kan se, at folk på Feddit-siden nedstemmer andre, der deler dagligdagsting som f.eks. gadekunst og et besøg på et torvemarked. Jeg er så vant til det inkluderende fællesskab her på Mastodon, at det er kommet bag på mig at se en indbygget 'negativitets-funktion'.

aarhus

Comment on

@EvilCartyen maybe it *is* possible to post from Mastodon to Lemmi.

Reply in thread

@SorteKanin Det ved jeg. Det er netop kulturforskellen, jeg talte om. Jeg kom ind i Feddit sidelæns, da nogle her på (set fra min vinkel) Mastodon opfordrede mig til at tilføje (a)aarhus(a)feddit.dk når jeg bruger #Aarhus. Det er et personligt valg, hvilken slags kultur man foretrækker. Og om man overhovedet ønsker at tænke over, hvor meget man skal tænke eller ikke tænke over aspekterne, når man bare deler et basis-toot.

aarhus

Comment on

@EvilCartyen maybe it *is* possible to post from Mastodon to Lemmi.

Reply in thread

@EvilCartyen Du har ret. Det var ikke en klage over brug af engelsk. Jeg fortolkede det bare som en 'pointed question'. Retningsslinjen er 'Indlæg skal primært være på dansk. Svensk, norsk, grønlandsk, færøsk og engelsk er tilladt i et begrænset omfang.' Det giver plads til tvivl og fortolkning. Hvor mange posts er for mange og derfor 'spamming'? Hvor mange posts på andre sprog end dansk er 'i et begrænset omfang'? Det understøtter din gode pointe om kultur-udfordringen på tværs af ActivityPub.

aarhus

Comment on

@EvilCartyen maybe it *is* possible to post from Mastodon to Lemmi.

Reply in thread

@dzm @EvilCartyen All good points. They point to the challenges when separate digital spaces can talk to each other technically, but perhaps not culturally. It would feel like homework to me if I had to think about how headline/body would translate from Mastodon to Feddit, or my ratio of Danish:English toots. I also don't understand a culture where when someone says 'I visited a nice food market!', others feel the need to publicly boo them with an anonymous downvote. To me, that's an odd norm.