Useista vaalikoneista vuotanut käyttäjätietoa ulkopuolisille – tietosuojasta paljastui huolestuttavia aukkoja
Homma menee kohtuuella taas.
https://suomenkuvalehti.fi/politiikka-ja-talous/useiden-vaalikoneiden-tietosuojassa-aukkoja-kayttajan-tarkastelemia-tietoja-vuotanut-ulkopuolisille-tahoille-kuten-googlelle-metalle-ja-tiktokille/?shared=1259080-e81f1194-500Open linkView original on sopuli.xyz
Se on vaan ihmisten poliittiset näkemykset jenkkien ja kiinalaisten tietokannoissa, ei mitään nähtävää.
Nyt saatana tätä touhua.
Onhan se tietysti ihan näin periaatteen kannalta väärin änkeä niitä trackereitä vaalikoneeseen, mutta Google Analytics ja se geneerinen "jaa tämä juttu näihin palveluihin" seurantanappulapatteri nyt on käytännössä jokaisella nettisivulla niin ettei siihen tarvita vaalikonetta vuotamaan tietoja, kyllä google ja muut sen kaiken tietää jo ihan muutenkin.
Onhan se. Eniten tässä hiertää se, että nämä vaalikoneet lähettävät tietoja ulos samalla, kun ovat olevinaan jotenkin luotettavia tahoja.
Tietosuoja ja -turva ovat (semi)maallikolle mystisiä juttuja. Tilkitään yhdestä paikasta helvetin tarkasti, toisesta vuotaa kuin seula…
Aiemmin pankit ja terveysjätit viljelleet näitä sivuillaan.