Spyke

Miten toimittajat pärjäävät, kun vastassa on trolliministeri

Miten hyvin suomalaiset toimittajat osaavat reagoida tilanteeseen, jossa ministeri trollaa? Tulemme näkemään tilanteita, joissa ministeri esittää performanssin, jonka ainoana tarkoituksena on viestiä omille ja aiheuttaa suuttumusta vastustajissa, ja jonka asiasisällöllä ei ole merkitystä. Toimiiko media silloin vain trollauksen alustana ja voimistajana, eli raportoi sanotun sellaisenaan?

Miten toimittajat pärjäävät, kun vastassa on trolliministerihttps://journalisti.fi/nakokulmat/2023/06/miten-toimittajat-parjaavat-kun-vastassa-on-trolliministeri/Open linkView original on sopuli.xyz
sopuli.xyz

Mielestäni trollausta ei riittävästi ymmärretä yhteiskunnassa voimavaraksi. Monet tuntee toki trollaamisen validina kanavana tekniseen tukeen linux ongelmissa, mutta miksei samalla mekanismilla toimisi myös faktojen ja asiantuntijuuden trollaus julkisessa keskustelussa. Se voisi olla tässä postälyllisessä someripulissa virkistävä tuulahdus järkeä. Toimisi siis siten että joku taho kylvää tarkoituksellisesti hieman virheellisiä yksityiskohtia sillä oletuksella, että kyseisen alan asiantuntija tai useampi ei malta olla korjaamatta asiaa, ja joka näin epähuomiossa ajautuu ellei suorastaan kaapata yhteisten asioiden hoitamisessa keskiöön, vaikka on sellainen ammattilainen joka tyypillisesti ei ole politiikasta lainkaan kiinnostunut. On turha yrittää enää karkuun huomiota, kun tuli leimatuksi asiantuntijaksi johonkin paikallispolitiikan solmuun.

1
DeltaRoopereply
sopuli.xyz

Huono puoli vaan että nojatuolipoliitikkoja löytyy sen verta paljon et ~95% todennäköisyydellä se leimattu "asiantuntija" saattais lähinnä toimia malliesimerkkinä Dunning-Krugerista ;P

6
keletappireply
sopuli.xyz

Oman paikallisen sanomalehden yleisönosastolla on tullut muuten tämä huomattua. Siellä samat nimet ottaa jatkuvasti kantaa mihin vain mitä lehti suostuu painamaan.

9
DeltaRoopereply
sopuli.xyz

Onhan se ok kantaa ottaa ilman osaamistakin. Siitä vaan ei kannata olla niin vakaumuksellinen ja vakavarma ilman em. osaamista tai ymmärrystä :')

Ite ainakin mielellään politiikasta keskustelen ja väittelenkin, mutta harvoin väitän varmasti oikeassa olevani. Sit toki ku kaveri ryhty selittämään jostain kvanttikietoutumiseen perustuvasta terveydenhoitolaitteesta ni sitä pystyy pal varmemmi kritisoimaan hevonpaskaks :D

4
keletappireply
sopuli.xyz

Katso nyt, siis sinutkin voisi potentiaalisesti trollata asiantuntijaksi johonkin kaupunginhallituksen päähänpistoon, jos siitä lörpötellään riittävän puolihuolimattomasti jossakin tekstaripalstoilla?

5

Nosiis jos kyseessä on fysiikka/akatemia ni juu, mut toki ei ees tarvii trollata ku se asia lähellä sydäntä muutenki.

Riskinä trollauksessa aktivoitikeinona muutenki havaittu et viksujen mielipiteiden sijasta lähtee monella paskapostausvietti tositeolla käyntiin, joskin ne ketjut usein pal viihdyttävämpiä :D

3

You reached the end

Miten toimittajat pärjäävät, kun vastassa on trolliministeri | Spyke