Paavo Arhinmäen laittoman graffitin puhdistus vantaalaisen tunnelin seinästä maksaa 3 500 euroa
– Yksi on se, että tekijät saatiin heti kiinni. Koska asiasta lähtee vahingonkorvausprosessi käyntiin, niin tekijät ja kustannukset tulee olla selvillä, sanoo Väyläviraston radan kunnossapidon aluepäällikkö Eero Liehu.
https://yle.fi/a/74-20038639Open linkView original on sopuli.xyz
Jos siinä oli kerran jo vanha alla, mikä siitä uudesta graffitista tekee nyt niin kauheaa että pitää heti alkaa poistamaan vaikka maksaa paljon? Kuvan perusteella ei ole edes mikään töherrys vaan ihan kunnon kuva minkä se teki sinne. Kertovat lisäksi itsekkin, että priorisoivat sellaisia alueita missä on katsojia ja sanovat suoraan jutussakin, että tuolla ei ole kuin tavaraliikennettä.
Siinä jutussa oli mainittu syyt:
Luulisi että olisi halvempi vain vahtia sitä aluetta vähän aikaa jos sinne meinaa tulla kauheasti töhertelijöitä tuon vuoksi. Vähän aikaa kun kuluu niin tuskin tuo enää ketään kiinnosta. Sitten jos porukka käy vain katsomassa sitä, niin siinä nyt ainakaan ei minusta ole vikaa. Tosin jos siellä on aktiivisesti junaliikennettä niin sitten ehkä huonompi juttu. Oulussakin on tuo "paska kaupunni" graffitti minkä ne käy välillä siivoamassa ja joku tekee aina uudestaan. Siitäkin on tullut nähtävyys joillekkin.
Graffitien tekijöitä ei tulla koskaan saamaan lopettamaan joten olisi parempi jos koitettaisiin ohjata niitä edes tekemään jotain hienompaa kuin noita perus töherryksiä mitä vituttaa kaikkia katsoa.
Kun ex-kulttuuriministeri näyttää mallia, niin tulee vanhoille stoptöhry-pieruille kiire buffaa. Eivät tajua, että Arhinmäki saattaisi toimia hyvänä mallina asiassa, kun ei ole kovin edgyä lähteä tukottaa, jos sitä tekee faijakin.