Huizenbeleggers dagvaarden de staat om nieuwe huurregels
Ze willen een schadevergoeding, omdat ze vinden dat de waarde van hun bezit niet voldoende terugkomt in de huurprijzen die ze mogen vragen.
https://nos.nl/l/2494253Open linkView original on derp.foo
🎻
Volgens mij valt dit onder iets wat de staat mag reguleren vanuit haar zorgplicht onder artikel 22 lid 2 van de Grondwet?
Geen zorgen, de financiële waarde van hun bezit gaat ook omlaag, omdat ze minder hoge huurprijzen mogen vragen, dus dat is ook weer opgelost :P
Marktwerking, fuck yeah!
Knap hoe het artikel face-first tegen het probleem aanloopt maar alsnog het punt mist
Vooral de laatse alinea vind ik mooi. Ik denk zelf dat er alleen veel vraag is naar vrijehuursectorhuizen omdat er niets meer te koop, met dank aan de verhuurders.
Maar goed, ik ga toch nooit genoeg verdienen om zo veel huur te kunnen betalen :')
Deze mensen maken Nederland een slechtere plek. Wat een tuig.
Oh nee! Hoe dan ook,...
Stelletje parasieten.