[2023-10-09] Vad har du läst/sett/spelat/hört/gjort denna vecka?
Ett trådkoncept taget från danskarna på https://feddit.dk/post/257712
På hedengangne dailyrush havde vi et par populære tråde, en hvor man kunne skrive, hvad man lige havde set af film og serier, og en anden med hvad man lige havde læst, og endnu en til spil man lige havde spillet. På [danska forumet] Dailyrush hade de ett par populära trådar
Én ugentlig tråd med titlen “jeg har lige læst/set/spillet/hørt”, og så kunne man ellers give sin uforbeholdne mening om alt fra film og spil til podcasts og bøger.
Denna stickytråd läggs upp automatiskt varje måndag kl. 7.
Jag postar det här med botten.
Precis avslutat säsong 5 av The Shield, bättre sent än aldrig? (Den håller fortfarande, trots åldern).
Jag har skapat min första hemsida med en massa kaomojis (text emojis) och förgäves letat efter någon bra bok att läsa, läs tips är välkomna (-:|=
Vad som helst men jag tycker mycket om dystopier
Tack så mycket! Har inte läst någon av böckerna då nu har jag något att läsa ;) Edit: jag har läst 1984
Vad som hände med smiliesarna? Inte så mycket igentligen, jag skapade ett skript som genererarade 8 000 000 (var av ~2000 är med på hemsidan). Jag råkar bara gilla text emojis
Vilken genre av böcker brukar du läsa? Är allt öppet för rekommendationer?
Främst dystopier men jag kan läsa lite vad som helst, det är kul med variation
:)
Precis landat tillbaka i Sverige efter att ha gått en hel vecka med kurs nere i Prag.
Är nu en SANS DFIR NetWars Champion -medalj rikare, även om jag också är rätt så trött efter hela alltet.
Inte den blekaste aning hur jag lyckades med det. Tog nästan fyra timmer efteråt för adrenalinet att rinna ut helt.
Jag droppade den efter halva säsong 2, trisst då första säsongen var lovande!